وزیرخارجه آلمان: برای ماندگاری برجام می جنگیم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،هایکو ماس با تاکید بر ضرورت و اهمیت حفظ برجام به روزنامه آلمانی پاسائور نویِن پِرسه گفت: برای ماندگاری توافق هسته ای می جنگیم، زیرا آن را قراردادی بین المللی همسو با منافع و به سود امنیت منطقه می دانیم. وجود توافق هسته ای با ایران بهتر از نبود آن است.

وی با ابراز نگرانی از عواقب اقدامات ضدایرانی آمریکا و همچنین احتمال شدت گرفتن درگیری ها و هرج و مرج های منطقه ای افزود: همچنان لغو برجام را اشتباه و خطا می پنداریم. ایران به نوعی در همسایگی اروپا قرار دارد و از این رو امنیت و ثبات این کشور برای اتحادیه اروپا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

ماس ادامه داد: منزوی کردن ایران تنها باعث دلگرمی نیروهای افراطی خواهد شد. تلاش برای ایجاد هرج و مرج در این کشور نتیجه مطلوب نخواهد داشت، درست مانند آنچه در برخی کشورهای منطقه تجربه شد و بروز ناآرامی و بی ثباتی را در پی داشت. کسانی که به دنبال تغییر حکومت ایران هستند، نباید فراموش کنند این مساله می تواند مشکلات بزرگ تر و بیشتری را به همراه آورد.

بنابراین گزارش،پیشتر نیز اتحادیه اروپا با صدور بیانیه رسمی ضمن تکرار حمایت از برجام به صراحت اعلام کرد از شرکت های اروپایی دارای فعالیت های تجاری و اقتصادی با ایران در برابر تحریم های آمریکا حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام