پیش بینی آمریکا درباره کاهش ۵۰ درصدی فروش نفت ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، دو مقام نزدیک و آشنا به تلاش های دولت ترامپ برای قطع فروش نفت خام تهران اعلام کردند: دولت ترامپ پیش بینی می کند کشورها را متقاعد کند تا واردات نفت از ایران را حداکثر یک میلیون بشکه در روز کاهش دهند، آن هم زمانی که تحریم های انرژی از اوایل نوامبر اعمال می شود.

بر اساس این گزارش پیش بینی های اعلام شده درباره کاهش فروش نفت ایران بین 700 هزار تا یک میلیون بشکه در روز در نوسان است. گرچه این رقم یک کاهش چشمگیر و مهم برای ایران به شمار می رود ولی کمتر از هدف تعیین شده قبلی از سوی دولت ترامپ است که قصد داشت کل فروش نفت ایران را از اوایل نوامبر قطع کند.

آمارها نشان می دهد ایران طی سال گذشته به طور میانگین روزانه 2.1 میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است. هرگونه کاهش صادرات نفت می تواند تبعاتی را برای اقتصاد ایران به همراه داشته باشد.

در شرایطی که آمریکا برای متقاعد کردن برخی از متحدان مثل ژاپن و کره جنوبی برای قطع واردات نفت از ایران مشکل خاصی نداشته ولی به نظر می رسد با کشورهایی مثل چین و هند که 50 درصد نفت صادراتی ایران را تشکیل می دهند، با مشکلات بیشتری روبرو است.

انتهای پیام