مذاکرات ژاپن برای ادامه واردات نفت ایران ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هیروشیگه سکو به شبکه دولتی HNK گفت: ژاپن و آمریکا اوایل ماه میلادی جاری پیرامون تحریم های ایران مذاکراتی داشتند و وزیر بازرگانی ژاپن موضع کشور وی مبنی بر اینکه تحریم ها نباید فعالیت شرکت های ژاپنی را مختل کرد، اعلام کرد.

طبق اعلام وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن، واردات نفت این کشور از ایران در فاصله ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۱۸ به ۱۶۲ هزار و ۲۲۲ بشکه در روز رسید که ۲.۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت. میزان واردات از ایران معادل ۵.۳ درصد از مجموع واردات نفت ژاپن در نیمه اول سال 2018 بود.

بلافاصله پس از اینکه ترامپ تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد، ژاپن از تلاش برای دریافت معافیت از تحریم های نفتی ایران خبر داد. مذاکرات در طول تابستان انجام شده و گزارش ها حاکی از آن است که آمریکا از ژاپن خواسته واردات نفت ایران را به کلی متوقف کند.

یک مقام دولتی بلندپایه آمریکا روز دوشنبه در یک کنفرانس ویدیویی با خبرنگاران در پرسشی پیرامون مذاکرات با ژاپن برای معافیت از تحریم ها گفت: مذاکرات محرمانه با سایر دولت ها درباره این موضوعات را فاش نمی‌کنیم و همان طور که اعلام کردیم هدف به صفر رساندن واردات نفت ایران است.

انتهای پیام