۱۰درصد سهام تامین سرمایه لوتوس عرضه اولیه می شود/ چشم انداز بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی تیموری شندی با اشاره به سابقه 7 ساله تامین سرمایه لوتوس پارسیان و مدیریت سه ساله وی ، به خبرنگاران بازار سرمایه گفت: عملکرد سال گذشته شرکت برابر فعالیت 5 سال پیش از آن بود به طوریکه طی آن 1.8 هزار میلیارد تومان اوراق شرکتی منتشر و مشاوره عرضه و پذیرش 3 هزار میلیارد تومانی كه تعهد بخشي از آن به صورت كنسرسيوم بوده انجام شد. در 5 ماه اخیر هم 50 درصد از تامین 1.6 هزار میلیارد تومانی توسط این شرکت انجام شده است.

وی از برنامه انتشار دو سه هزار میلیارد تومان انواع اوراق در سال جاری خبر داد و افزود: همچنین تعهد بازارگردانی بیش از 4.5 هزار میلیارد تومان از انواع اوراق٬ صندوق‌ و سهام ایفا شده که حدود 10 برابر سرمایه فعلی شرکت است.  

تراکش 18 هزار میلیارد تومانی 200 هزار نفر در معاملات آنلاین

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت مدیریت دارایی ها و و فعالیت 10 صندوق به ارزش 15 هزار میلیارد تومان در تامین سرمایه لوتوس پارسیان که منجر به برخورداری از متنوع ترین ابزارهای مربوط به مدیریت دارایی شده ، ادامه داد: یکی از ویژگی های جالب انجام کلیه امور و معاملات به طور آنلاین با مشارکت حدود 200 هزار مشتری و حذف 99 درصد از مراجعات حضوری است که منجر به تراکش 18 هزار میلیارد تومانی و ثبت رکورد معامله 700 میلیارد تومانی در یک روز و میانگین معامله 50 میلیارد تومانی شده است.

تیموری شندی افزود: همچنین اولین صندوق کالایی بازار سرمایه که با ارزش فعلی 100 میلیارد تومان و معادل 30 هزار سکه تاسیس شده ، از ابتدای سال جاری به حجم معاملات 1.2 هزار میلیارد تومانی معادل 400 هزار سکه تمام بهار و بازدهی حداکثر 230 درصدی و فعلی 160 درصدی رسیده است. مرحله دوم پذیره نویسی صندوق جسورانه نیز با افزایش 43 درصدی خالص ارزش دارایی ها روبرو شده در پیش است.

برنامه افزایش سرمایه و عرضه اولیه سهام در بورس

وی در پاسخ به دو سئوال بورس پرس که آیا تامین سرمایه لوتوس پارسیان برنامه ایی برای افزایش سرمایه و عرضه اولیه سهام در بورس دارد یا خیر ؟ وچه تحلیلی از آینده بازار سرمایه باتوجه به متغیرهایی چون ارز و تحریم دارد؟ توضیح داد: درحالی برنامه افزایش سرمایه از 500 به 600 میلیارد تومان مدنظر هیات مدیره است که تا چند هفته دیگر پرونده پذیرش در بورس توسط هیات پذیرش بررسی می شود تا مقدمات عرضه اولیه تا 10 درصد سهام شرکت با سرمایه 500 میلیارد تومانی فراهم شود.

چشم انداز مثبت اما ملایم + توصیه به سهامداران با یادآوری سال 92

وی درباره تحلیل بازار سرمایه هم گفت: یکی از تصمیمات و رویکردهای مثبت نظام، اعتماد به مکانیزم بازار و تکیه بر عقلانیت اقتصادی در کمک به تخصیص بهینه و شفافیت ها و جلوگیری از رانت و ناکارآمدی است که در نهایت به نفع تولید کنندگان و اقتصاد و بازار سرمایه خواهد بود. بنابراین هرچند کشور با محدویت هایی مواجه است اما با توجه به عملکرد شرکت ها، چشم انداز مثبت و رو به رشد اما ملایمی برای آینده بورس پیش بینی می شود. همچنین با توجه به حضور همتی در بانک مرکزی ، انتظار می رود تعامل بازارهای پول و سرمایه بیشتر و این دو بازار مکمل هم باشند. 

تیموری شندی ادامه داد: در این میان به سرمایه گذاران توصیه می شود با توجه به وضعیت بازار در سال 92 و ضرر قابل توجه اکثر فعالان که منجر به کاهش اعتماد عمومی شد ، از ابزارهای دارای مدیریت بهینه و کارآمد استفاده کنند.

انتهای پیام