توئیت ترامپ با چاشنی تشدید فشارها علیه ترکیه + واکنش آنکارا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک، ترامپ در توئیتر اعلام کرد: دستور افزایش تعرفه گمرکی واردات از ترکیه را صادر کرده است که براساس آن، تعرفه آلومینیم 20 درصد و فولاد 50 درصد می شود. دستور افزایش تعرفه بر فولاد و آلومینیم را درخصوص ترکیه را صادر کردم و این در زمانی است که ارزش پول آنها یعنی لیره شاهد کاهش سریعی در برابر دلار بسیار قوی ماست.روابط ما با ترکیه در حال حاضر خوب نیست.

از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان در سخنانی در مراسم افتتاح یک اتوبان در شهر آنکارا در پی اظهارات ترامپ گفت: با وجود حملات از طریق افزایش نرخ دلار ، رشد اقتصاد ترکیه ادامه خواهد یافت و سال 2018 میلادی را با رکود رشد به پایان خواهیم برد. کسی نمی تواند بین ما و اهدافمان قرار گیرد و هرگز اجازه آن را نمی دهیم.کسانی که اعضای سازمان تروریستی گولن را پناه دادند و هیچ اقدامی علیه آنها اتخاذ نکردند، نمی تواند درس قانون بدهند.

وی افزود: کسانی که اصول اساسی قانون را در قبال قاتلان صدها شهروند کنار گذاشتند، نمی توانند از دموکراسی صحبت کنند و از زبان تهدید و باج خواهی با این ملت استفاده کنند. حل مسائل از طریق آرامش و مذاکرات و دیپلماسی انجام می شودریال غیر از این، همه راه ها به بن بست منتهی خواهد شد.

وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا باید بداند که فشار و تحریم هیچ نتیجه ای به همراه نخواهد داشت.‎ابراهیم گولن سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه هم در توئیتر اعلام کرد: هرگونه تهدید یا باج خواهی یا حمله ای خللی در اراده ترکیه وارد نخواهد کرد. کسانی که گمان می کنند می توانند با بازی با اقتصاد ملت ترکیه را وادار به تسلیم کنند، این ملت را اصلا نمی شناسند.

وی افزود: ترکیه در این مبارزه پیروز خواهد شد و با هم پیروز خواهیم شد. تحریم ها به دو کشور عضو ناتو آسیب می رساند. آنکارا به پاسخ به تعرفه های گمرکی آمریکا در صورت لزوم ادامه خواهد داد.

انتهای پیام