آمار ایران خودرو از تولید و فروش محصول در کشور همسایه + برنامه آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سابینا نوبری مدیر منطقه آسیا، ‌اروپا، آمریکا و کشور های مشترک المنافع ایران خودرو با اشاره به راه اندازی کارخانه خودروسازی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان (خزر) در فرودین سال جاری با حضور روسای جمهور دو کشور گفت: تاکنون بیش از 300 دستگاه خودروی دنا تولید و به بازار کشور همسایه عرضه شد.     

وی ادامه داد: بزودی محصولات تولیدی علاوه بر تامین بازار جمهوری آذربایجان به کشورهای منطقه مانند روسیه،‌ اوکراین و به صورت کلی کشورهای حوزه CIS نیز صادر می شود. فعالیت این کارخانه مشترک، الگوی مناسبی برای همکاری های منطقه ای است و ایران خودرو با استفاده از تسهیلات موجود آن کشور توانست بر رقبایی چون چین، ازبکستان و روسیه برتری یابد.

این مقام مسئول افزود: برای خدمات دهی بهتر، سریع‌تر و تکمیل فرایند انتقال فناوری به جمهوری آذربایجان، در زمینه خدمات پس از فروش و امداد خودرو نیز خدمات قابل توجهی ارائه می‌شود.

نوبری ادامه داد: تمام تولیدات در جمهوری آذربایجان به فروش می رود و با توجه به بهبود نسبی اقتصاد جمهوری آذربایجان، بازار خودروهای با صرفه اقتصادی و قیمت متوسط در این کشور از رونق مناسبی برخوردار است.

به گفته وی شروع کار این کارخانه با تولید 6 هزار دستگاه در سال آغاز شده که قابلیت افزایش تا 50 هزار دستگاه درسال با سه نوبت کاری دارد.

انتهای پیام