توقف "وامید" یک پتروشیمی و بازگشت "کچاد" و چند شرکت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بازار سهام که با نوسان منفی و مثبت شاخص همراه شده، علاوه بر خروج موقت ایران خودرو و تامین ماسه ریخته گری، چند نماد دیگر بسته و چند شرکت دیگر آماده بازگشایی شدند.

به این ترتیب ، درحالی توقف نماد لیزینگ ایرانیان ادامه دار شده پتروشیمی‌ آبادان‌ به دلیل نوسان بیش از 20 درصدی قیمت سهام و برای یک روز کاری متوقف شد که سرمایه گذاری امید با افزایش 22 درصد سود ( از 633 به 775 ریال) خبر خوش داد و با توقف نماد روبرو شد.

"وامید" اعلام کرد: با توجه به عدول از تصمیم صورت جلسه 13 مرداد کمیته سازش کانون کارگزاران بورس مبنی بر عدم شناسایی خسارت تاخیر تأدیه نسبت به سود سهام سنوات 93 الی 95 مورد مطالبه بانک سپه و با توجه به قطعیت سود حاصل از سرمایه گذاری‌ها اعم از شرکت گل‌گهر و چادرملو و سایر درآمدها، پیش بینی سود خالص سال مالی 30 دی جاری 22 درصد افزایش می‌یابد.

ایران ارقام هم از حضور در مناقصه خرید 3500 دستگاه رایانه تولید داخل توسط بانک رفاه خبر داد و داروسازی زاگرس فارمد پارس هم مانند شرکت های دارو اکسیر و فارابی برنامه فروش ساختمان توسط تیپیکو را اعلام کرد.

چادرملو هم اعلام کرد با موافقت سازمان محیط زیست ، عملیات نقشه برداری از پهنۀ معدنیD19 (به عنوان یک فرصت تا دریافت مجوز نهایی) آغاز شده که نزدیکی مجتمع معدنی این شرکت قرار دارد و هدف از آن تسریع در امر اکتشاف و بهره برداری از پهنه مذکور و دسترسی به سنگ آهن با ذخیره ای معادل 100 میلیون تن است که با اشتراک شرکت سنگ آهن مرکزی و این شرکت استفاده خواهد شد.

هیأت مدیره چادرملو ، تأمین هزینه های سرمایه گذاری اجرای طرح اکتشاف و بهره برداری از پهنۀ را در قالب برنامۀ آتی افزایش سرمایه پیش بینی کرده و هدف گذاری اجرای طرح به نحوی پیش بینی شده که قبل از اتمام ذخائر معدن فعلی ، ذخائر سنگ آهن پهنۀ آماده استفاده باشد. همچنین 22 مرداد اولین شارژ آزمایشی محمولۀ گندله به انبار مواد اولیۀ آمادۀ مصرف در کارخانۀ آهن اسفنجی با موفقیت انجام شده است. کارخانۀ آهن اسفنجی این شرکت با ظرفیت یک میلیون و 550 هزار تن در سال ، مراحل پایانی تکمیل را سپری می کند.

براساس این گزارش، با این اوصاف، " کچاد، مرقام ددام، ، فاذر و لخزر "با محدودیت نوسان قیمت آماده بازگشایی شدند.

انتهای پیام