۹۰۰ تن شکر احتکار شده در مشهد کشف شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی باخرد به تسنیم گفت: همین امروز در ادامه برنامه‌های ستاد مبارزه با احتکار استان خراسان‌رضوی یک محموله 900 تنی شکر در یکی از سوله‌های  اطراف مشهد کشف شد که ارزش ریالی آن حدود 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است. در طول یک ماه گذشته حدود 40 پرونده اختصاصی در حوزه احتکار در استان خراسان‌رضوی تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند که ارزش ریالی آن‌ها بیش از 17 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه مواد غذایی مصرفی، لوازم خانگی و قطعات یدکی خودرو از جمله مهم‌ترین محصولات کشف شده در حوزه احتکار بوده است، افزود: کشف 1900 تن برنج در یکی از انبارهای اطراف مشهد و 50 تن روغن خوراکی در یک خانه نیمه‌کاره در مشهد نیز از دیگر کشفیات مهم در حوزه احتکار بوده است. ارزش ریالی محموله برنج کشف شده در حوزه احتکار بیش از 8 میلیارد تومان بوده و در صورت اثبات احتکار تمام آن در شبکه توزیع در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

باخرد گفت: در صورتی که احتکار‌کننده به‌عنوان اخلالگر اقتصادی شناخته شود مجازات بسیار بدی در انتظار فرد احتکار‌کننده است اما در غیر این صورت فرد باید بین 10 تا 70 درصد ارزش کالای احتکار شده را به عنوان جریمه پرداخت کرده و علاوه بر این اجناس با قیمت دولتی در بازار به فروش می‌رسد.

انتهای پیام