کره جنوبی به خرید نفت از ایران ادامه می دهد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خانه ملت،‌ یو چانگ هیان سفیر جدید کره‌جنوبی در تهران دیروز با کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس دیدار و گفت و گو کرد.

جلالی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط تاریخی ایران و کره‌جنوبی گفت: ایران از توسعه و تقویت روابط با کره‌جنوبی در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کند.نگاه دولت و مردم ایران نسبت به کره‌جنوبی همواره مثبت بوده و این رویکرد موجب شده علی رغم فراز و نشیب‌های سیاسی به اصل و اساس مناسبات دو کشور لطمه‌ای وارد نشود.

وی با اشاره به گفت و گوهای اخیر سران دو کره گفت: ایران همواره حامی و پشتیبان اقدامات صلح‌جویانه در سراسر جهان است و در این راستا از استقرار صلح و امنیت در شبه جزیره کره استقبال می‌کند.

چانگ هیان نیز ضمن اشاره به روابط دوستانه و دیرینه ایران و کره‌جنوبی گفت: سفارت کره‌جنوبی در تهران تلاش را برای تقویت هرچه بیشتر روابط دو کشور به کار خواهد گرفت.توسعه روابط با ایران برای کره‌جنوبی از اهمیت فراوانی برخوردار است و از گسترش ارتباطات و همکاری‌ها در همه زمینه‌ها استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به تداوم خرید نفت از ایران توسط این کشور گفت:‌ کره جنوبی علیرغم خروج آمریکا از برجام در چارچوب توافقات فیمابین به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد.

انتهای پیام