نقشه راه معدن بزودی ابلاغ می شود /مشارکت "میدکو و فملی" / نبود مشکل در خط تولید خودرو

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه کمیسیون صنایع مجلس با اعلام نبود مشکلی در خط تولید خودروهای پرتیراژ ، گفت: برای ترخیص قطعات خودرو از گمرگ و تکمیل خودروهای ناقصی که نسبت به کل تولید داخلی رقم قابل توجهی نیست اقداماتی انجام شده تا به محض دریافت قطعات ، خودروهای باقیمانده کف انبارها به بازار عرضه شود.

وی با اشاره به لزوم تضمین سند توسعه صنایع خودرو که سال 94 تهیه و باید به توجه به شرایط ویرایش مجدد شود، به علت تحولات حوزه سیاست خارجی و تحریم ها ، نیازمند بازنگری این موضوع بودیم و هفته پیش جلسه ای با اعضای کمیسیون مجلس برگزار شد.

این وزیر درباره سوالات امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم توضیح داد: یکی از مسائل مربوط به بخش معدن بود که نقشه توسعه راه معدنی با مشارکت بخش خصوصی ، مجلس و دولت ، اتمام و گزارش هایی ارائه شده که این هفته رونمایی و ابلاغ می شود و انتظار می رود این صنعت با تحولاتی روبرو شود.

شریعمتداری افزود:در این سند مسئولیت های بخش های مختلف دولتی، نظام مهندسی معادن، بخش خصوصی و انجمن های صنفی و تخصصی مشخص و پیش بینی شده برای فعالیت های اکتشافی به عنوان مادر توسعه معدنی اقدامات در چه جهتی باید بیشتر سوق داده شود. علاوه بر این فعالیتهای ژئوفیزیک هوایی و پی جویی زمینی در عرصه ها و پهنه ها از سیاست های مدنظر است .

وی در خصوص معدن چاه گز هم توضیح داد: برای مشارکت میدکو و شرکت ملی مس ، کمیسیون مشترک تشکیل شده تا موضوعات حل و فصل شود .

انتهای پیام