سالن پیشرفته سانتریفیوژهای مدرن با دستور آقا راه‌اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به بازسازی رآکتور تهران به روزنامه ایران گفت: رآکتور تهران دیگر  رآکتور دو سال پیش نیست و کاملاً بازسازی شده و با یک کشور اروپایی درباره استحکام آن قرارداد بزرگی بسته‌ایم.

وی درباره اجرای پروتکل الحاقی هم توضیح داد: اگر برجام به پایان برسد، احتمالاً دیگر پروتکل الحاقی را اجرا نمی‌کنیم . البته بنده در این خصوص تصمیم‌گیرنده نیستم و تصمیمی است که هیئت نظارت بر برجام و مسئولان ارشد نظام می‌گیرند. در مجموع متناسب با هر شرایطی، تصمیم مقتضی می‌گیریم. برای مثال دستوری است که حضرت آقا برای راه‌اندازی و تکمیل یک سالن بسیار پیشرفته ساخت سانتریفیوژهای مدرن به ما دادند و این سالن اکنون به‌خوبی تجهیز و راه‌اندازی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: مثال دیگر، فرمانی است که در خصوص پیشران هسته‌ای صادر شد که پروژه 10 الی 15 ساله بوده و تاکنون به‌خوبی پیش رفته است. البته هر دوی این اقدامات در چارچوب برجام است.

صالحی سومین اقدام می‌تواند این باشد که برخی از محدودیت‌های برجامی را به‌حال تعلیق در بیاوریم، برای مثال حجم و سطح غنی‌سازی را، و سناریوی نهایی می‌تواند خروج کامل از برجام باشد که بنده امیدوارم با همکاری 1+4 هیچ‌گاه این اتفاق نیفتد زیرا که همه متضرر خواهند شد.

انتهای پیام