وعده رئیس کل بانک مرکزی برای تامین ارز نیازمندان واجب و کنترل نقدینگی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در دیدار عصر دیروز مدیران عامل بانک ها که برای بررسی مهمترین مسایل پولی و بانکی و نقش برگزار شد، با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد کنترل و هدایت نقدینگی وجلسه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی درحضور سران قوا بر عزم نظام در کنترل نقدینگی و حمایت از سیاست های بانک مرکزی تاکید کرد.

وی در مورد درآمدهای ارزی هم تاکید کرد علیرغم تلاش ترامپ برای قطع درآمدهای ارزی ایران ، تدابیر مختلفی برای خنثی سازی انجام گرفته و بانک مرکزی با قدرت ارز مورد نیاز کالاهای ضروری و اساسی و نیز مواد اولیه و کالاهای واسطه ای کارخانجات و نیازهای واقعی مردم را تأمین می کند.

همتی با اشاره به اینکه تلاش دولت براین است که دراین جنگ اقتصادی کمترین فشار ممکن به مردم واردشود ، ابراز امیدواری کرد روند جاری حداقل منجر به اصلاح الگوی مصرف و واردات شود و ایران در مسیر تعمیق تولید ملی و توسعه صادرات قرار گیرد.

دراین جلسه مدیران بانک برای همراهی و کمک به بانک مرکزی در کنترل و مهار نقدینگی و پشتیبانی از فعالین اقتصادی اعلام آمادگی کردند و مقرر شد در کنترل بازار ارز نیز با سیاست های بانک مرکزی همراهی کنند.

انتهای پیام