نامه مهم ریس سازمان بورس به جهانگیری با دو راهکار و یک پیشنهاد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سرمایه هر چند طی هفته های اخیر با رونق معاملات و ثبت رکوردهای جدید روبرو شده اما متاثر از تصمیمات مبهم و گاه متضاد مسئولان و اظهار نظرها و شایعات ، در برخی روزها و هفته ها با تلاطماتی و ابهاماتی روبرو می شود که مورد پسند هیچ فعالی نیست.

یکی از مهمترین ابهامات مربوط به قیمت گذاری محصولات فولادی ، پتروشیمی و پالایشی و معدنی و سیمانی و... در بورس کالا و همچنین شرایط فروش ارز حاصل از صادرات است که می تواند آینده شرکت های این گروه ها را دستخوش تغییراتی با اهمیت کند.

در این میان آخرین تحولات مربوط به این موضوع ، نامه مهم رئیس سازمان بورس به معاون اول رئیس جمهور است که از شب گذشته در فضای مجازی منتشر شد.

این نامه بدون سربرگ و تاریخ و شماره منتشر شد و برخی در اصالت آن شک کردند اما با توجه به عدم واکنش مسئولان سازمان بورس و همچنین پیگیری های بورس پرس ، مشخص شد قرار نبود این نامه اعلان عمومی شود. به همین دلیل توسط برخی ، بدون سر برگ منتشر شد.

دو راهکار رئیس سازمان بورس و یک پیشنهاد معاون اول روحانی

این نامه منجر به نگرانی فعالان بازار سرمایه شد. چرا که درحالی برخی مسئولان مانند منصور معظمی معاون وزیر صنعت و رئیس ایمیدرو بر بی معنا بودن بورس تاکید و خواهان خروج محصولات از بورس کالا شده اند که در نامه شاپور محمدی به اسحاق جهانگیری، ضمن یادآوری برخی قوانین و مقررات، دو راهکار اعلام شده که اولی خروج کالاهای پذیرفته شده در بورس از نظام قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار و دومی دستور خروج کالاهای مشمول نظام قیمت گذاری از ساز و کار عرضه در بورس های کالایی است.

همچنین در این نامه مهم ، به جهانگیری پیشنهاد شده در صورت عدم قبول یکی از دو راهکار فوق ، هیات های پذیرش بورس های کالایی می توانند به تدریج اقدام به لغو پذیرش کالاهای مشمول قیمت گذاری کنند تا بعد از حل مشکلات مجددا" پذیرش شوند. 

متن نامه شاپور محمدی به اسحاق جهانگیری به شرح زیر است:

 

انتهای پیام