آمارهای جالب از تخلف مالیاتی سبزی فروش و لحاف دوز/ جریمه ۴ هزار میلیاردی ۲۰۵ شرکت فعال در بورس کالا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کامل تقوی نژاد در برنامه خبری از وصولبیش از درآمد 36.6 هزار میلیارد تومانی ، پرداخت عوارض 5.8 هزار میلیاردتومانی در 5 ماه اول سال و صدور برگ تشخیص 22 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی خبر داد و گفت: در مبارزه با شرکت‌ها و فاکتورهای صوری ، برای یک استان 3000 میلیارد تومان برگ تشخیص صادر شد.

تخلفات سبزی فروش و لحادوز و سپرده گذار 880 میلیارد تومانی

وی ادامه داد: یک سبزی فروش در مقابل دریافت سه میلیون تومان ، شناسنامه خود را برای واردات به سودجویان داد . یک لحاف دوز هم 30 میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد. برای یک نفر هم که 880 میلیارد تومان سپرده داشت ، برگ تشخیص 220 میلیارد تومانی صادر شد. علاوه براین از میان بیش از 4.6 میلیون اظهار نامه الکترونیکی در خرداد و تیر، 6 هزار تراکنش بیش از 5 میلیارد تومانی ، 12 هزار میلیارد فرار مالیاتی شناسایی شد.

جریمه 4 هزار میلیارد تومانی برای 205 شرکت فعال در بورس کالا

این مقام مسئول با اشاره به تمرکز ویژه بر معاملات بورس کالا ، افزود: به دلیل سوءاستفاده از معافیت‌های صادراتی برای 205 شرکت پتروشیمی فعال در بورس کالا ، 4 هزار میلیارد تومان مالیات و جریمه صادر شد.

تقوی نژاد با اشاره به اینکه ماده 181 قانون مالیاتهای مستقیم برای واردکنندگان خودرو  اجرا می شود، ادامه داد: برای یک واردکننده 830 میلیارد تومان برگ تشخیص مالیات صادر شده است. در این میان واردکنندگان خودرو می توانند تیر 98 اظهارنامه بدهند اما با تکیه بر ماده 163 قانون مالیات های مستقیم به دنبال اخذ مالیات علی الحساب از این گروه هستیم.

برنامه دریافت مالیات خریداران ارز، سکه و خودرو

تقوی نژاد با اشاره به برنامه هایی چون کاهش مالیات بخش تولید از 25 به 20 درصد، اعتماد آفرینی و حفظ حقوق مودیان، مبارزه با فرار مالیاتی، حمایت از تولید و اشتغال ، خاطر نشان کرد: پیشنهاداتی برای دریافت مالیات از خرید و فروش ارز، سکه و خودرو به شورای هماهنگی سران سه قوه داده‌ایم تا در صورت تصویب بر اساس جداولی، اقدام به دریافت مالیات شود.

به گفته وی ، در حالی اطلاعات 50 خریدار اول سکه از بانک مرکزی دریافت شده که یکی از موارد پیشنهادی به شورای هماهنگی اقتصاد سران قوا دریافت مالیات از خریداران بیش از 25 سکه و مالیات 35 درصدی برای خریداران بیش از 1000 سکه است.

 وی ادامه داد: اینکه برخی اقشار مانند طلا فروشان و صرافان مالیات کمی می‌دهند، درست است اما گزارش صرافان خیلی محرمانه بوده و از این تعجب می‌کنم که چگونه به آمار این گروه دسترسی داشته اید.

شناسایی 500 شرکت از 4000 شرکت صوری

وی در مورد شرکت های سوری و کاغذی هم گفت : این موضوع فقط مختص ایران نبوده و در فرانسه این شرکت ها به ققنوس معروف اند چرا بعد از دو سال ناپدید می‌شوند. در این میان سال گذشته  500 شرکت صوری از حدود 4 هزار شرکت صوری شناسایی شد.

به گفته تقوی نژاد ، به جز یک بانک و موسسه ، همه بانک ها اطلاعات تسهیلات و سپرده‌ها را در اختیار بانک مرکزی گذاشته‌اند.

انتهای پیام