بورس کالا از امروز دامنه نوسان محصولات فولادی را حذف کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی خبر خوش دیروز جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت مبنی بر حذف سقف رقابت فولاد و نامه "آنی آنی" به مدیرعامل بورس کالا مبنی بر اصلاح دستورالعمل تنظیم بازار محصولات فولادی و همراه با افزایش قیمت مواداولیه و انرژی در صورت افزایش بیش از 20 درصدی ، سقف امروز نوسان محصولات فولاد در بورس کالا باز اعلام شد.

در رابطه عباس یعقوبی مدیر عملیات بازار بورس کالا در اطلاعیه ای به کارگزاران و فعالان بازار اعلام کرد: با توجه به ابلاغیه کارگروه ستاد تنظیم بازار  و شرایط حاکم بر محصولات فولادی ، امروز چهارشنبه 21 شهریور کلیه محصولات فولادی با دامنه نوسان باز معامله خواهد شد.

به این ترتیب، بعد از حذف سقف رقابت محصولات مس و آلمینیوم در بورس کالا ، سقف رقابت فولاد هم برداشته شد و سرقینی پیش بینی کرد این تصمیم منجر به کاهش 30 درصدی رقابت شود.

اصلاح مربوط به محصولات فولادی شامل تعیین قیمت معادل متوسط نرخ کشف شده کالاها در 4 عرضه آخر بورس کالا و باز شدن سقف رقابت برای این محصولات است.

علاوه در رونوشت این نامه مهم و خطاب به مقام عالی وزارت صنعت آمده است " اگر قیمت های محصولات فولادی در بورس کالا بالاتر از 20 درصد باشد ، سازو کار افزایش قیمت مواد اولیه و انرژی متناسبا" پیشنهاد خواهد شد.

انتهای پیام