ترخیص خودروهای وارداتی باید دلار بازار ثانویه باشد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید گرمابی با اشاره به موافقت ترخیص خودروهای خارجی که خروج آنها از گمرک متوقف شده بود به خانه ملت گفت: اگر قرار است خودروهای متوقف شده در گمرک ترخیص شوند باید با نرخ دلار بازار ثانویه کار ترخیص آنها انجام شود. قرار بود نهادهای مسئول، کنترل های لازم را انجام دهند تا مشخص شود اقدام خلاف قانونی رخ داده یا خیر، آیا از مسیر قانونی این خودروها وارد شده یا اینکه از مسیرهای دیگری که غیرقانونی بوده خودروها به داخل رسیده است.

وی با بیان اینکه در موضوع ثبت سفارش خودرو اقدامات خلاف قانون رخ داده، ادامه داد: قوه قضاییه نیز به موضوع تخلف در ثبت سفارش خودرو وارد شده و افراد مرتبط با این پرونده را دستگیر کرده، اما هنوز محاکمه این افراد انجام نشده است.افرادی که به سیستم ثبت سفارش دسترسی داشتند در موضوع تخلف دخیل بودند، صحبت اولیه ای که انجام شده مبنی بر اینکه سیستم ثبت هک شده البته هر سیستمی قابلیت هک دارد.

گرمابی افزود: مشخص شده برخی افرادی که امکان دسترسی به سیستم ثبت سفارش خودرو را داشتند، در خارج از سازمان فعالیت می کردند و پای واسطه ها در وزارت صنعت نیز در میان بود که مقرر شده قوه قضاییه تکلیف آنها را مشخص کند.

انتهای پیام