پرونده ۵ خانواده در مافیای خودرو و تکلیف ۷۰ هزار خودرو "خساپا و خودرو"

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،امیر خجسته در خصوص 5 خانواده مرتبط با احتکار خودرو به خانه ملت گفت: اسامی این خانواده ها را اعلام نمی کنم چون بنا شده قوه قضاییه دراین زمینه ورود کند،گفته اند در اعلام اسامی احتیاط کنم زیرا بار حقوقی دارد.این 5 خانواده کسانی هستند که از ابتدا در بحث مافیای خودرو بودند و با تمام دستگاه ها به خصوص وزارت صنعت ارتباط دارند، خودرو در انحصار این 5 خانواده است و تشکیل شبکه داده اند، اگر اتفاقاتی در جاهای دیگر رخ می دهد با مدیریت و هماهنگی این خانواده ها است.

وی افزود: دادستان اخیرا از این 5 خانواده اسم برده که یکی از آنها عامل اصلی دپوی 5 هزار خودروی خارجی در سلفچگان بود اما متاسفانه برای برخورد با آنها تعلل شد با این حال اخیرا شاهد ورود دستگاه های نظارتی هستیم.مردم منتظر هستند با این افراد برخورد شود، در زمینه احتکار 160 هزار خودرویی که خودروسازان داخلی از جمله سایپا و ایران خودرو متعهد به تحویل شدند هم شاهد سنگ اندازی بودیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: پس از فشارهایی که آوردیم ناگهان 90 هزار خودرو برای تحویل به متقاضیان رو شد اکنون باید وضعیت 70 هزار خودروی دیگر مشخص شود تا فشار بر مردم کاهش یابد.زمانی که در ثبت سفارش 34 هزار خودرو تخلف شده بود هیچ کس در این زمینه ورود نکرده و حتی گمرک نیز موضوع را تکذیب کرد تا اینکه مستندات را مشاهده کردند.

خجسته گفت: این خانواده ها با وزارت صنعت به ویژه معاون وزیر در ارتباط هستند اما جای سوال دارد چرا زیر مجموعه معاونت دستگیر شدند اما هنوز با معاونت کاری ندارند. سیم این 5 خانواده به برخی مقامات و ذی قدرتان وصل است چرا که بدون چنین ارتباطاتی نمی توان دست به چنین تخلفاتی زد.از بخشی از گمرک هم بازدید شد، قرار است بازدید دیگری صورت گیرد از آنجایی که قرار است بازدید سرزده باشد آن را خبری نمی کنم.

انتهای پیام