دوقلوی معدنی پرطرفدار آثار تصمیم جدید وزارت صنعت را اعلام کرد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تصمیم جدید وزارت صنعت مبنی بر حذف قیمت گذاری دستوری و انجام معامله همه محصولات فولادی با دامنه نوسان باز در بورس کالا ، موجی از رضایت فعالان بازار سرمایه را ایجاد و منجر به اقبال ویژه سهام شرکت های فولادی و معدنی شد.

در این میان دو شرکت معدنی گل گهر و چادرملو که امروز با رشد 5 درصدی قیمت و صف خرید چندین میلیون سهمی روبرو بودند بعد از شفاف سازی درباره آثار ابلاغیه جدید وزارت صنعت و حذف سقف رقابت محصولات فولادی شاهد توقف نماد شدند.

این دو قلوی معدنی با اشاره به ابلاغیه دستور العمل تنظیم بازار محصولات فولادی توسط وزارت صنعت در روز گذشته که در سیستم بورس کالا اعمال و عملیاتی می شود، توضیحاتی دادند.

در این رابطه "کچاد" اعلام کرد: چنانچه نرخ فروش محصولات فولاد خوزستان افزایش پیدا کند، متعاقباًنرخ فروش محصولات این شرکت نیز افزایش خواهد کرد که اطلاعات مربوط به آن از طریق فرم های تولید و فروش ماهانه در سامانه کدال منتشر می شود. بدیهی است چنانچه سایر موارد از جمله بهای تمام شده محصولات شرکت تغییر پیدا کند ،اطلاع رسانی خواهد شد.

"کگل " هم از سهامداران خواست به 4 مورد افزایش قیمت فروش محصولات فولادی با توجه به باز شدن سقف رقابت معاملات فولاد در بورس کالا ، افزایش قیمت فروش محصولات این شرکت به تبعیت از افزایش نرخ فروش شمش فولاد خوزستان، انتشار اطلاعات فروش و تولید شرکت از طریق اطلاعیه تولید و فروش ماهیانه در سامانه کدال و اطلاع رسانی سایر اطلاعات تکمیلی در خصوص افزایش بهای تمام شده و سایر هزینه ها در صورت های مالی توجه کنند.