لغو پرواز و سرگردانی مسافران در مسئولیت‌ناپذیری چارترکننده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امروز برخی مسافران تور گردشگری قشم-تهران که بابت تأخیرات پروازی این ایرلاین دچار مشکل شدند، خواستار اطلاع‌رسانی در این‌باره شدند.

یکی از این مسافران به فارس گفت: قرار بود پرواز قشم-تهران شرکت سپهران ‌ساعت ‌10:55 روز جمعه 16 شهریورماه انجام شود که این شرکت هواپیمایی اعلام کرد، این پرواز با چهار تأخیر ساعت 14:50 همان روز انجام می‌شود.پس از آنکه مسافران برای سوار شدن به هواپیمای پرواز ساعت 14:50 آماده شدند، مجدداً اعلام شد که این پرواز لغو شده است.

وی اضافه کرد: این اتفاق موجب شد تعداد زیادی از مسافران در فرودگاه قشم که چندین کیلومتر با شهر فاصله دارد، بلاتکلیف بمانند و در گرمای قشم با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند.پس از مدتی نماینده شرکت هواپیمایی سپهران که در فرودگاه حضور داشت، اعلام کرد‌ مسئولیتی در قبال  مسافران و‌ مبالغی که بابت خرید بلیت پرداخته‌اند، ندارد و مسافران باید پول را از ‌آژانسی که بلیت تهیه کرده‌اند، دریافت کنند.

این مسافر ادامه داد: ‌نماینده شرکت هواپیمایی علت لغو پرواز را مشکل فنی در پرواز و نداشتن قطعه اعلام کرد‌ه و در پاسخ به لزوم اختصاص هواپیمای جایگزین، گفته مسافران ‌بلیت برگشت را از شرکت دیگری بگیرند، این در حالی بود که هیچ‌یک از شرکت‌های هواپیمایی آن روز صندلی خالی برای پرواز قشم-تهران نداشتند.عده‌ای از مسافران به اجبار و با دردسر فراوان، بلیتی با قیمت گزاف‌تر برای روز آینده از یکی از شرکت‌های هواپیمایی تهیه کردند.

وی گفت: ‌قیمت بلیت برگشتی که مجبور شدیم از شرکت هواپیمایی دیگری خریداری کنیم، حدود ‌‌۵۰۰ هزار تومان بود در حالی که برای‌ تور سه روزه سفر قشم ۶۰۰ هزار تومان پرداخته بودیم.پس از آن اعلام شد حدود ۲۰۰ هزار تومان از ۶۰۰ هزار تومان هزینه تور مربوط به‌ بلیت برگشت بوده بنابراین فقط همین ۲۰۰ هزار تومان به مسافران برگردانده می‌شود، اما تا امروز که پنج روز کاری از آن سفر گذشته، هنوز پول بلیت مسافران بابت ابطال پرواز برگشت، به آنها عودت نشده است.

انتهای پیام