روز فوق العاده بورس و نمایش چهره ایی تازه با ۳ رکورد/ افزایش امیدها به آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزهای پر رونق بازار سهام در آخرین روز کاری هفته هم تکرار شد اما ثبت رکوردهای جدید و مومن شدن اکثر فعالان به تداوم این روند و مهمتر از آن تغییر رویکرد دولت و پذیرش برخی واقعیت ها، منجر به ثبت روزی فوق العاده و رویایی شد. 

براساس این گزارش، درحالی یکی از ابهامات مهم بازار سرمایه ، عدم تکلیف قیمت محصولات در بورس کالا و همچنین نحوه مصرف و فروش ارز صادرکنندگان بود که تصمیم دیروز وزارت صنعت مبنی بر آزاد کردن قیمت محصولات فولادی در بورس منجر به رفع این ابهام بزرگ و حمایت کارشناسان شد و این امید را زنده کرد که دولت بعد از سال ها چشم پوشی به واقعیت های اقتصادی ، حاضر به پذیرش برخی موارد شده است.

این رویکرد جدید می تواند در دیگر صنایع مهم مانند پتروشیمی، خودرو و... هم اجرا شود تا زمینه خروج شرکت ها از تنگناها و بهبود شرایط تولید و صادرات فراهم گردد.

برهمین اساس بود که بازار سرمایه امروز جانی تازه ایی گرفت و چهره ایی دیگری نشان داد و ثابت کرد در صورت نبود ابهامات و موانع دولتی، به راحتی می تواند بهترین میزبان نقدینگی سرگردان باشد.

به این ترتیب بود که امروز شاخص بورس با پراوز رویایی و بی نظیر 6 هزار و 475 واحدی و فتح قله 155 هزار تایی ، رکوردهای قبلی را جابجا کرد و وارد دوره دیگری از حیات شد.

از سوی دیگر علاوه بر این دو رکورد و معامله بیش از 1.1 هزار میلیارد تومان ، ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی هم برای نخستین بار به بیش از 591 هزار میلیارد تومان بالغ شد تا شاید بخشی از کاهش دلاری که از 100 به 47 میلیارد تومان رسیده بود را جبران کند.

این رویداد تاریخی با رشد قیمت همراه با صف خرید سنگین شرکت های فولادی ،معدنی ، پتروشیمی و حتی خودرو و بانک رخ داد و با افزایش قیمت و اثر 704 تا 100 واحدی شرکت های فولاد مبارکه، هلدینگ پتروشیمی فارس، گل گهر، چادرملو ، پارسان، پالایشگاه های بندرعباس ، اصفهان و تهران ، تاپیکو، ، مخابرات ، سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی های پارس، جم ، پردیس و مبین ، ملی مس ، بانک ملت ، مبنا و... بهترین روز شاخص در عمر 27 ساله ثبت شد.

با این اوصاف، اکثر فعالان بازار سرمایه معتقدند روند صعودی قیمت ها و متغیرهای اصلی معاملات در روزهای آینده هم ادامه خواهد یافت و حتی در صورت نبود رویدادی منفی خاص ، شاخص بورس کانال 200 هزار واحدی را به دست خواهد آورد و بورس بعد از سال ها بی مهری ، خواهد توانست حرف های تازه ایی در اقتصاد بزند.

انتهای پیام