معرفی دو وزیر اقتصاد و کار در موعد قانونی به مجلس+علت عدم تسریع

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مدتی است که وزرای کار و اقتصاد بنا به رای مجلس از کابینه خارج شده اند و دولت بدون حضور این دو وزیر کلیدی به کار ادامه می دهد.این موضوع باعث انتقاداتی در میان برخی از سیاسیون و کارشناسان شده که معتقدند در شرایط سخت اقتصادی لازم بود دولت با تعجیل این دو وزیر را انتخاب می کرد.

حسینعلی امیری درباره چرایی معرفی نشدن سریع وزرای پیشنهادی اقتصاد و کار به مجلس در اوضاع کنونی به خبرآنلاین گفت: رئیس جمهور که وزیر کار و وزیر اقتصاد را عزل نکرد، آنها مورد استیضاح مجلس قرار گرفتند، مجلس نیز رأی اعتماد را پس گرفت. قانون اساسی به رئیس جمهور اجازه می دهد وزارتخانه ای که وزیر ندارد را حداکثر تا سه ماه با سرپرست اداره کند.

وی افزود: بسیار امیدوار بودیم مجلس اعتماد را از وزرای کار و اقتصاد بر ندارد بنابراین فکری برای تعیین جایگزین نشد، وقتی استیضاح رأی آورد، موضوع وارد مرحله بررسی تعیین دو وزیر برای این دو وزارتخانه شد.رئیس جمهور در حال بررسی انتخاب وزرای پیشنهادی است، در هر حال انتخاب دو وزیر برای دو وزارتخانه مهم کار خیلی ساده ای نیست، بررسی دقیق کارشناسی در حوزه صلاحیت های فنی و تخصصی می خواهد، ضمن آنکه استعلاماتی دارد بنابراین باید به رئیس جمهور حق داد بتواند در یک فرصت قانونی بهترین همکار را انتخاب کند.در موعد قانونی دو وزیر به مجلس معرفی می شوند. هم اکنون سرپرستان هر دو وزارتخانه در جلسات دولت حضور پیدا می کنند و فعال هستند.

انتهای پیام