اتفاق بحرانی رخ نداد و مردم نگران کمبود کالاها نباشند

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شاتا، بهرامی گفت: بخشی از شبکه توزیع به بهانه نگرانی آینده یا احتمال اینکه نزدیک ممکن است مواد اولیه به دستشان نرسد از عرضه محصولات خودداری کرده بودند و با این تصور که ممکن است در تولید کالا در آینده دچار مشکل شوند عرضه مستمر موجودی  را یا متوقف کرده و یا با کندی انجام می‌دادند. بنابراین تامین کالا توسط مصرف‌کننده در برخی موارد با مشکل مواجه شده بود.

وی ادامه داد: توزیع کالاهای اساسی با نظارت و دقت دولت خصوصا سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مورد بررسی قرار گرفته و مطمئنا مشکلات کاملا برطرف خواهد شد تا تولیدات به موقع در شبکه توزیع و بعد از آن در اختیار مشتریان قرار گیرد.

این عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به رفتار اشتباه برخی مصرف کنندگان برای ذخیره کالا در منزل، این عمل را برهم زننده نظام عرضه و تقاضا دانست و افزود: در بخش دیگر هم رفتارهای مصرف کنندگان علی رغم انتظاری که با تکیه بر فرهنگ غنی و سابقه آنها وجود دارد، درست نبوده و عموما تحت تاثیر اخبار اشتباه مبنی بر امکان نبودن کالا یا کمبود آن دست به واکنش های هیجانی زدند.

بهرامی با بیان اینکه اتفاق بحرانی نیفتاده که مردم نگران کمبود کالاها باشند، توضیح داد: این خریدهای بیش از حد نیاز با این توجیه که در آینده کالا پیدا نمی‌شود اساسا نادرست است و می‌تواند برای مصرف کننده و تولیدکننده به صورت توامان مشکل ایجاد کند.

انتهای پیام