واکنش سایپا به روایت عجیب یک روزنامه درباره پیش فروش ۵۰ هزار دستگاه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی انتشار مطلبی عجیب و همراه با آمارهای نادرست در روزنامه جمهوری اسلامی و مربوط به پیش فروش 150 هزار میلیاردی سایپا و خرید بنز ، این شرکت اعلام کرد: سایپا در طرح پیش‌فروش اینترنتی محصولات 50 هزار دستگاه خودرو را به بازار عرضه کرد و این تعداد خودرو نیز توسط 50 هزار نفر ثبت‌نام شد. بر همین اساس عدد 6 میلیون نفر، نادرست است.

در این طرح، خریداران بنابر خودروی درخواستی، از 11 تا 19 میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت به حساب سایپا واریز کردند و عدد "هر نفر 25 میلیون تومان" که در مطلب مذکور درج شده، صحیح نیست.

50 هزار دستگاه ، تولید حدود 20 روز گروه خودروسازی سایپا است و این موضوع که سایپا خودروهای تولید 9 سال را پیش‌فروش کرده، کاملاً اشتباه است.

در خصوص این مثال که مردم با همین مبالغ شرکت‌های بنز، بی‌ام‌دبلیو و... را بخرند و به‌صورت سینه‌خیز به ایران احضار کنند نیز حتماً مستحضرید که شرایط بین‌المللی و تحریم‌ها علیه ایران موجب شده شرکت‌های گوناگون خارجی اقدام به خروج از صنعت و اقتصاد ایران کنند. حال چگونه ممکن است شرکت‌های یاد شده در مطلب مذکور حاضر به سرمایه‌گذاری در ایران و حضور در چرخه تولید و صنعت کشور شوند؟

انتهای پیام