جزئیات حمله تروریستی امروز به رژه نیروهای مسلح در اهواز

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، رژه نیروهای مسلح مستقر در اهواز به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در منطقه لشکر 92 زرهی اهواز از ساعت 8:30 صبح امروز آغاز شد و در حدود ساعت 9 صبح، صحنه یک حمله تروریستی شد و چند عنصر مسلح مردم را به گلوله بستند. حاضرین در محل رژه ابتدا گمان می‌کردند تیراندازی سهوی بوده اما با زخمی شدن چند نفر از شهروندان متوجه حمله تروریستی شدند.

عاملین تیراندازی در پارک شهید سبحانی که پشت صحنه رژه قرار دارد مستقر شدند و از پشت جایگاه مخصوص مسئولان این حمله تروریستی را آغاز کردند که حدود 10 دقیقه ادامه داشت.

رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران گفت: مهاجمان که برای پوشش و حضور راحت‌تر در صفوف نظامیان، لباس نظامی به تن کرده بودند، وابسته به گروهک تروریستی تجزیه طلب الاهوازیه وابسته به عربستان سعودی بودند.از این گروه تروریستی چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است که به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده اند.

تروریست‌ها که پس از این حمله تروریستی متواری شده بودند، مورد تعقیب قرار گرفتند و در جریان تبادل آتش با نیروهای امنیتی شماری از آنها کشته شدند. استاندار اهواز با تایید این خبر گفت: با هوشیاری نیروهای امنیتی اطلاعاتی نظامی و انتظامی حاضر در محل عوامل این اقدام خرابکارانه دستگیر، زخمی یا کشته شدند.

شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح درباره جزئیات مواجهه با این تروریست‌ها گفت: نیرو‌های امنیتی بلافاصله وارد عمل شدند و هر 4 نفر گروه تروریستی را منهدم کردند و هم اکنون 3 جنازه از این تروریست‌ها در اختیار نیرو‌های امنیتی است و یک نفر هم دستگیر شده تا مشخص شود به کجا وابسته بوده و چطور وارد پارک شده اند؟ این گروه تروریستی از فاصله طولانی از داخل پارک به سمت نیرو‌های رژه رونده تیراندازی کردند که برخی از این تیراندازی‌ها به سمت جایگاه مردم هم بود.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان هم در تشریح ابعاد این حادثه گفت: با وجود شدت حادثه به سمت جایگاه مسئولان به دلیل واکنش سریع نیروهای امنیتی، هیچ یک از مسئولان حاضر در جایگاه از جمله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان آسیب ندیدند. اوضاع اکنون تحت کنترل نیروهای نظامی امنیتی و انتظامی است و آرامش بر منطقه حاکم شده است. 

در حال حاضر بیمارستانهای آپادانا و ارتش اهواز برای مداوای مجروحان حادثه بسیج شده و کار درمان مجروحان آغاز شده است.

ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره ابعاد این حادثه گفت: تاکنون در این حادثه حدود 10 نفر شهید و بیش از 60 نفر مجروح شده‌اند. در حال حاضر همه بیمارستان‌های اهواز در آماده‌باش هستند و هیچ کمبودی در زمینه امدادرسانی به مصدومان حمله تروریستی اهواز نداریم.

حیدری نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان که در مراسم حضور داشت،درباره این حادثه گفت: هدف مهاجمان جایگاه مسئولان بود اما موفق نشدند به این سمت شلیک کنند اما متاسفانه به سمت نیروهای نظامی شلیک کردند که تعدادی شهید شدند.وقتی صدای تیر را شنیدم اشهدم را خواندم. بعد از شلیک تروریست‌ها، نیروهای امنیتی به سمت آنها تیراندازی کردند که خوشبختانه یکی از آنها به درک واصل شد و برخی از آنان نیز متواری شدند که نیروهای امنیتی هم اکنون در حال تعقیب آنها هستند. آنها می خواستند مسئولان عالی استان را ترور کنند.

انتهای پیام