روحانی ۵ وزیر جدید به مجلس معرفی می کند / زمان احتمالی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس که خواست نامش فاش نشود به روزنامه همشهری گفت: براساس توافق غیررسمی دولت و مجلس قرار است هفته آینده و به‌ احتمال قوی روز یکشنبه، دولت فهرستی از تغییرات وزرا را به نمایندگان ارائه کند. معرفی وزرای پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه‌های تعاون و اقتصاد، از یک سو و ایجاد تغییراتی در وزارت راه، صنعت و آموزش و پرورش از جمله تغییراتی خواهد بود که روحانی برای پویاتر شدن گروه اقتصادی‌ انجام خواهد داد.

تا پیش از توصیه رئیس‌جمهور به بهارستان بررسی استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت با 70 امضا در نوبت بررسی کمیسیون صنایع و معادن قرار داشت و عزم استیضاح‌کنندگان برای احضار وزیر در صحن علنی جدی بود، اما بعد از وعده روحانی برای ایجاد تغییرات در کابینه، بررسی این طرح از دستور کار کمیسیون خارج شد.

عباس رضیان عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن نیز با تأکید بر‌توافق مجلس و دولت برای ایجاد توقف در روند بررسی طرح‌های استیضاحی که در بهارستان در جریان است،گفت: دیروز بررسی استیضاح شریعتمداری در کمیسیون متوقف شد،منتظریم تا در اوایل هفته آینده روحانی فهرست تغییرات را به مجلس ارائه کند.

وی براساس توافق صورت گرفته تغییر وزیر صمت را قطعی دانست و ادامه داد: از جزئیات دیگر تغییراتی که قرار است رئیس‌جمهوری بعد از بازگشت از سفر نیویورک در کابینه اعمال کند و مجلس را در جریان آن بگذارد اطلاع موثقی ندارم.مجلس به‌ویژه نمایندگانی که خواستار استیضاح وزیر صمت بودند به جدیت خواستار ترمیم دولت هستند. اگر وعده روحانی برای ارائه فهرست تغییرات مدنظر به مجلس محقق نشود دوباره استیضاح شریعتمداری را به جریان خواهیم انداخت.

به گفته وی ، آنچه سبب شد دولت و در راس آن روحانی خواستار توقف موج استیضاح وزرا از سوی مجلس شود جدیت نمایندگان بود، چنانچه در فاصله 18روز استیضاح وزرای کار و اقتصاد را به جریان انداختند و با رأی موافق به استیضاح سبب برکناری علی ربیعی از وزارت کار و مسعود کرباسیان از وزارت اقتصاد شدند.

انتهای پیام