نظر نوبخت درباره رشد بورس و محلی برای حل مشکلات بازار پول

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمد باقر نوبخت در نشست صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی گفت: در شرایط چالش‌، همه ظرفیت‌ها باید در کنار هم قرار بگیرد تا بتوانیم از آنها عبور کنیم.این روزها در آستانه ورود به دومین مرحله تحریم‌های آمریکا قرار داریم که نه تنها تلاش به تحریم می‌کند بلکه همه کشورها را تهدید و ترغیب می‌کند با وی همراهی و هماهنگی داشته باشد.

وی تاکید کرد: مهم ترین وظیفه‌ای که دولت برعهده دارد، موضوع تعادل اقتصادی و توسعه است که تاکنون توسعه متوازن نبوده و با توجه به نوعی غفلت ناشی از آمایش سرزمین در سطح استان‌ها و ملی است که خوشبختانه سال قبل سند آمایش تک تک استان‌ها آماده شد و از آغاز سال جاری به مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سپردیم و تا پایان سال به سند آمایش ملی دست پیدا می‌کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعادل اقتصادی از طریق اعمال سیاست ها اعم از پولی و مالی از طریق تسویه بازارها انجام می‌شود، تصریح کرد: در برخی از بازارهای چهارگانه، دچار عدم تعادل به دلیل عدم تسویه آنها هستیم.امروزه بازار پول دچار عدم تعادل است و اثرات آن را در بازار ارز نیز مشاهده می‌کنیم، بازار سرمایه این روزها شاهد رشد است و می توانیم از این بازار به عنوان محلی برای سرریز شدن مشکلات بازار پول استفاده کنیم.

نوبخت ادامه داد: بازار کالا سومین بازار است که به دلیل موضوع بازار پول و نقدینگی و مسائل موجود در بازار ارز دچار چالش‌هایی شده که باید به سرعت به آن بپردازیم. بازار چهارم بازار کار است که چیزی در حد 3.2 میلیون بیکار در این بازار وجود دارد هرچند جمعیت شاغل طی سال‌های گذشته افزایش یافته اما آمار جمعیت بیکاران کاهش نداشته است.

انتهای پیام