قرارداد ۱.۲ تریلیون دلاری نفتا امضا شد/ واکنش مثبت بورس ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، آمریکا و کانادا در ساعات پایانی دیروز یکشنبه توانستند به توافق تجارت آزاد و بروزرسانی قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا دست یابند.

این درحالی است که ماه گذشته ترامپ با تهدید بر خروج از پیمان نفتا در صورت دخالت کنگره ، اعلام کرده بود: هیچ نیازی نیست کانادا در توافق نفتای جدید حضور داشته باشد.

براساس این گزارش، با این قرارداد مهم و 1.2 تریلیون دلاری که توسط نخست وزیر کانادا و ترامپ امضا شد ، آمریکا، مکزیک و کانادا بعد از حدود 25 سال معاهدهایی بستند که طبق آن دامداران و تولیدکنندگان محصولات لبنی آمریکایی بدون هیچ تعرفه ای قادر به دسترسی بازارهای کانادا خواهند بود و خودروهای کانادا هم بدون تعرفه به آمریکا صادر خواهد شد.

این رویداد منجر به افزایش ارزش دلار کانادا و پزوی مکزیک شد و در معاملات اولیه بورس آمریکا نیز سهام بسیاری از شرکت ها مثبت شدند و شاخص های داو جونز و نزدک بورس آمریکا به همراه نیکی ژاپن و بورس هنگ کنگ با افزایش روبرو شدند.

در این رابطه کارشناس مؤسسه میتسوبیشی مورگان استنلی گفت: سرمایه‌گذاران به احتمال زیاد به این توافق به صورت مثبت واکنش نشان داده و آن را نشانه بهبود اوضاع تجاری بین چین و آمریکا نیز می‌دانند.

انتهای پیام