اقبال خرید سهام ارزنده و افت ۲۷۰۰ واحدی شاخص در پایان هفته

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،به دنبال در پیش گرفتن روند نزولی بازار ارز، وضعیت بورس نیز حکایت از دومین روز منفی بازار داشت اما از میانه معاملات، فروکش کردن هیجان فروش در بازار ارز و بهبود قیمت ها در بازارهای جهانی تا حدودی جو منفی را در بازار امروز تعدیل کرد به طوری که صف فروش حذف و حتی برخی شرکت ها با رشد همراه شدند.

همچنین،به جز سه نماد در گروه خودرو، سایر خودرویی‌ها در محدوده صف فروش به کار خود پایان دادند تا این گروه بیشترین افت بازدهی را در بین گروه‌های بورسی به ثبت رساند.

از سویی، اشخاص حقیقی بانگاهی مثبت به آینده برای خرید سهام ارزنده،به گروه بانکی از جمله بانک ملت و تجارت با بیشترین حجم معاملات( 154 و 25 میلیونی) روی آورده و صف خرید شدند که نشان از ورود 126 میلیارد تومان نقدینگی به این گروه داشت.از این رو،باتوجه به کاهش نرخ و ارز و اعلام خبر مثبت مهم دادگاه لاهه به محکومیت آمریکا ،بازار دلیلی برای تداوم روند نزولی نمی بیند و احتمال می رود از هفته آینده به شرایط قبلی بازگردد.

بدین ترتیب،در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از افت سهام شرکت های بزرگی همچون ملی مس، تاپیکو، گسترش نفت و گاز پارسیان،پتروشیمی پارس، فولاد خوزستان و مخابرات با افت 2700 واحدی روبرو شد و به رقم 185 هزار و 559 رسید. طی روز جاری 5.718 میلیارد سهم به ارزش 1.8 هزار میلیارد تومان  در بورس و فرابورس معامله شد تا ارزش روز بازار به رقم 707.8 هزار میلیارد تومان رسیده و ثبت شود.

انتهای پیام