بازگشت بورس به روند صعودی و درخواست مهم از حقوقی ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بازار سهام در اولین روز هفته جاری ، تغییر رویه و جهت داد و بعد از ریزش همه جانبه و سنگین قیمت ها در دو سه روز پایانی هفته پیش ، بار دیگر با افزایش قیمت ها ، نشانه های مثبتی صادر کرد و سرمایه گذاران را امیداورتر.

براساس این گزارش، آغاز معاملات با افت قیمت ها همراه بود اما با بهبود تقاضای خرید سهام پالایشگاه ها و بانک ها و سپس شرکت های فولادی و معدنی، جهت بازار به طور کلی عوض شد و با تغییری 180 درجه ایی ، اکثر شرکت های ارزنده با افزایش قیمت و گاها" با صف خرید سنگین روبرو شدند.

با این شرایط در نتیجه اثر مثبت شرکت های گل گهر، فولادمبارکه ، پالایشگاه های اصفهان ، تهران و بندرعباس ، پتروشیمی پارس و توسعه معادن و فلزات ، شاخص بورس طی یک ساعت اول باجهش 4328 واحدی به 189 هزار و 887 واحد رسید و بیش از 673 میلیارد تومان هم معامله شد.

در این میان ، خریداران دو روز پایانی هفته پیش در کنار افرادی که حاضر به فروش سهام با قیمت های منفی نشدند ، بیشترین سود را کرده و راضی ترین سرمایه گذاران امروز بشمار می روند اما برخی از فعالان از سرمایه گذاران حقوقی خواسته اند از عرضه های سنگین و اصطلاحا" آبشاری خودداری کرده تا دیگر سرمایه گذاران مخصوصا" تازه واردان به بورس ، اطمینان خاطر بیشتری به آینده داشته باشند.

انتهای پیام