تحلیل خواجه نصیری از دلیل اصلی ریزش بورس و پیش بینی آینده + پاسخ به یک شایعه

محمود رضا خواجه نصیری در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره شرایط بازار سهام که دیروز به طور ناگهانی و بدون رویداد منفی خاصی با برگشت تمام عیار قیمت ها و تبدیل صف های خرید به فروش و سقوط دیروز و امروز شاخص مواجه شده توضیح داد: نکته اصلی ماه های اخیر این است که بورس به روند صعودی همیشگی تاکید و عادت کرده و این عادت در رفتار سرمایه گذاران هم شکل گرفته است. به همین دلیل با اولین روند نزولی ، تفکر و باور سرمایه گذاران دچار تردید می شود.

وی با اشاره به سابقه سیر نزولی طولانی بورس درسال های 84 و 93 و... و نبود نقدینگی کافی برای جمع آوری سهام، ادامه داد: با توجه به اینکه نگاه اغلب سرمایه گذاران به روند بازار است ، اکثرا" با قطع سیر صعودی اقدام به فروش حتی سهام بینادی ارزنده می کنند و بازار هم در هرنقطه ایی اقدام به اصلاح می کند.

این کارشناس با بیان اینکه شرایط فعلی نسبت به گذشته قابل مقایسه نبوده و در حال حاضر نقدینگی لازم برای جمع آوری سهام وجود دارد، افزود: با در نظر گرفتن همه واقعیت ها، پیش بینی می شود بازار بسیار سریع جمع شود و به وضعیت عادی برگردد. بنابراین جای هیچ نگرانی نیست و سرمایه گذاران به شایعات توجه نکنند.

خواجه نصیری در پاسخ به این سئوالی مبنی بر شائبه نقش حقوقی ها از جمله تامین سرمایه تمدن در شروع ریزش دیروز بازار به بورس پرس گفت: چنین شایعه ایی به هیچ وجه و به هیچ نحوی درست نبوده و نباید به این گونه مسائل توجه کرد. همه آمارهای قابل دسترس بوده و همگان می توانند با بررسی داده ها و آمارها ، صحت و سقم این شایعات و شبهات را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: استراتژی یک سال اخیر تامین سرمایه تمدن ، حمایت از بازار هنگام فشار فروش و جمع آوری اکثر سهام شرکت های دارای تحلیل بنیادی در مواقع افزایش عرضه بود و هست و تاکنون حتی یک بار هم از این استراتژی عدول نشده است. بر همین اساس دیروز و امروز نه تنها هیچ سهمی از سوی صندوق های این شرکت عرضه نشده بلکه تا حد امکان اقدام به جمع آوری صف های فروش شده است.

خواجه نصیری افزود: از سوی دیگر رسالت تامین سرمایه تمدن علاوه بر رعایت صرف و صلاح مشتریان، فروش سهام تنها در صورت انباشت 90 درصدی و هنگام تشکیل صف خرید سنگین بوده و از رویه "رِنج منفی" هم استفاده نشده است.

انتهای پیام