ایران بورس بین الملل تاسیس می کند / چند ویژگی و نحوه فعالیت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد از قول مرتضی بانک اعلام کرد: بعد از اجرای برجام هیچ شعبه و یا بانک خارجی در مناطق آزاد ثبت نشده و نمی توان انتظار داشت بانک های معتبر بین المللی در مناطق آزاد حضور یابند اما می‌توان فعالیت را با حضور بانک‌ های مورد تایید کشورها شروع کرد که در این رابطه مذاکرات مختلفی انجام و درحال پیشروی است.

وی از تاسیس بورس بین الملل در مناطق آزاد خبر داد و گفت: بورس بین الملل، از جمله ظرفیت های جدیدی بوده که از آن به درستی استفاده نشده و می‌تواند ظرفیت جدیدی فراهم سازد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یکی از مشکلات کنونی بورس در سرزمین اصلی را نداشتن مکانیزم اقناع برای حضور سرمایه گذار خارجی دانست و توضیح داد: سازمان مناطق آزاد در راه اندازی بورس بین الملل، این نقص را رفع کرده و آیین نامه بورس بین الملل مصوب شده که امید می رود در دولت هم تصویب شود.

بانک ادامه داد: این بورس با سرمایه مشترک داخلی و خارجی راه اندازی می‌شود و فعالیت‌های آن با روش و زبان بین‌المللی بوده و حتی تقاضاها هم بر اساس تقاضای بین المللی است. در این بورس، هیچ ارزی رد و بدل نمی‌شود و فعالیت آن بر اساس سهام طرح عمرانی و یا سرمایه‌ گذاری بوده که در مناطق آزاد و یا سرزمین اصلی در بورس عرضه می‌شود و افراد مختلف هم می توانند وارد آن شوند که در نهایت زمینه مناسبی برای جذب ارز خارجی است.

به گفته وی، بانک تسویه حساب بورس بین الملل، بانکی معتبر و بین المللی خواهد بود و ناظر مالی و بازرسان آن هم بین المللی هستند.

انتهای پیام