ارزش بسته‌های حمایتی دولت برای 20 میلیون آسیب‌پذیر مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، بهروز نعمتی درتشریح نشست غیرعلنی مجلس گفت:رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی، معاون اقتصادی وزارت صنعت، رئیس تعزیرات حکومتی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس با حضور نمایندگان درباره مطالب متعدد اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند.

وی با اشاره به بحث‌های مطرح شده درباره بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب‌پذیر افزود: درحال حاضر 20 میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر که درآمد کمتر از 3 میلیون تومان دارند، مانند برخی از کارمندان دولت، کارگران تحت پوشش تأمین اجتماعی، مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، مشمول این امر می‌شوند. این بسته حمایتی در دو مرحله ارائه خواهد شد و ارزش بسته در هر مرحله 300 هزار تومان بوده و در مجموع 12.5 هزار میلیارد تومان پرداختی به این اقشار خواهد بود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در نشست امروز مقرر شد کمیسیون‌های اقتصادی، کشاورزی، بودجه و صنایع مجلس جلسات متعددی با دولتمردان داشته باشند، ادامه داد: بر این اساس مباحثی در حوزه تولید، گرانی‌ها و موارد دیگر بررسی خواهد شد تا با ایجاد ارتباط نزدیک مجلس و دولت مشکلات برطرف شود.عدم برداشت از ذخایر نیز یکی دیگر از مباحث مطرح شده بود که تأکید شد دولت باید از صندوق ذخیره ارزی برداشت نکند، زیرا این سرمایه برای آیندگان نیز محسوب می‌شود.

نعمتی گفت: بحث تبادل نظر درباره کالاهای اساسی یکی دیگر از مباحث جلسه غیرعلنی امروز قوه‌مقننه بود که بر این اساس باید به مردم اعلام کرد هیچ گونه مشکلی از نظر تأمین کالاهای اساسی در کوتاه‌، میان‌ و حتی بلندمدت وجود ندارد.طبق اظهارات وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان وزارت صنعت، نیازمندی‌های کالاهای اساسی استراتژیک در انبارها، سیلوها و... ذخیره شده است.

وی درباره موضوع گرانی‌ها و افزایش قیمت‌ها نیز گفت: رئیس تعزیرات حکومتی درباره احتکار، گرانفروشی و چند‌قیمتی‌ها گزارشی را به نمایندگان مجلس ارائه داد، همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه نوسانات قیمت ارز را یکی از دلایل این مهم دانست، بر این اساس دولت و مجلس باید با یکدیگر به صورت همسو تلاش کنند تا این مسئله نیز برطرف شود.تعیین زمان‌بندی برای اقدامات دولت امری مهم محسوب می‌شود که در این راستا رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داد برنامه زمان‌بندی را هر چه زودتر به مجلس ارائه دهد.

نعمتی با اشاره به اینکه دولت مکلف شده 25 قلم کالای اساسی که مورد نیاز مردم است را تأمین و به اقشار نیازمند ارائه دهد، گفت: این اتفاق در 6 ماهه دوم سال و در دو نوبت انجام خواهد شد و محل پرداخت آن نیز مشخص شده، همچنین بانک اطلاعاتی افراد نیز تشکیل شده است.

انتهای پیام