مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس:
۳۹ مدیر متخلف بورسی و فرابورسی به سلب صلاحیت و جریمه نقدی محکوم شدند
مدیر پیگیری تخلفات سازمان بورس از سلب صلاحیت و پرداخت جریمه نقدی ۳۹ نفر از مدیران متخلف و در بررسی ۱۰ پرونده تخلف برای ۸ پرونده رأی انضباطی صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سمیه‌سادات آقامیری با اشاره به اینکه نخستین هدف ارکان نظارتی بازار سرمایه طبق ماده دو قانون بازار اوراق بهادار  حمایت از حقوق سرمایه گذاران با هدف ساماندهی، حفظ و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارای اوراق بهادار است به سنا گفت : از جمله مقررات موثر در تحقق این هدف ، تصویب آیین نامه حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سهامداران و سرمایه‌گذاران است که اخیراً از سوی شورای عالی بورس تصویب شده است.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی این آیین نامه، تکلیف بازارگردانی توسط ناشرین است که عدم اجرای آن از سوی ناشر، تخلف محسوب و حسب مورد مجازات انضباطی در نظر گرفته خواهد شد. همچنین طبق مصوبه ۷ مهر هیات مدیره سازمان بورس ، کلیه ناشران ثبت شده نزد سازمان موظفند ظرف مهلت ابلاغی از سوی بورس و فرابورس نسبت به انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی بازارگردان اقدام کنند.

آقامیری افزود: طبق آراء صادره ، ۳۹ نفر از مدیران متخلف به مجازات سلب صلاحیت از تصدی سمت مدیریت و پرداخت جریمه نقدی به حساب خزانه دولت محکوم شدند. همچنین در بررسی ۱۰ پرونده تخلف برای ۸ پرونده رأی انضباطی صادر شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام