تصمیم منفی مدیرعامل تسلا بیت کوین را به کانال ۴۳ هزار دلار عقب راند
در پی اعلام مدیرعامل تسلا مبنی بر احتمال فروش سرمایه‌های بیت کوین ، بزرگترین ارز مجازی دنیا به به کانال ۴۳ هزار دلار عقب نشینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از مارکت واچ، اظهارات الون ماسک مالک تسلا مبنی بر احتمال فروش سرمایه‌های بیت کوین و اینکه دیگر این رمز ارز را به عنوان شیوه پرداخت برای خودروها قبول نمی‌کند باعث شد قیمت ارزهای مجازی ، نوسان بسیاری داشته باشد.

بر اساس این گزارش، بیت کوین بزرگترین ارز مجازی دنیا دیروز از نظر سرمایه بازار 9 درصد کاهش قیمت داشت و به کانال 43 هزار دلار عقب نشینی کرد تا این رمز ارز حدود 19 درصد در 5 روز  و 28 درصد طی یک ماه گذشته افت را ثبت کند . در این میان، دوج کوین، اتریوم و ریپل هم 11 ، 8 و 48 درصد کاهش قیمت داشتند.

ماسک تاثیرات منفی تولید ارزهای دیجیتال بر محیط زیست و مصرف بالای انرژی برای استخراج بیت کوین را دلیل این تصمیم اعلام کرد.

تسلا در اوایل سال جاری میلادی حدود 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرد. این شرکت در گزارش ماهانه از درآمد سه ماهه اول سال جاری میلادی از فروش حدود 101 میلیون دلار معادل 10 درصد از سرمایه‌های این ارز مجازی خبر داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام