رییس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی مطرح کرد:
سه چالش مهم صنعت نیروگاهی با ارزش بازار ۶۰.۵ هزار میلیاردی در بازار سرمایه
رییس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس با اعلام ارزش بازار ۶۰.۵ هزار میلیارد تومانی شرکت های تولید برق در بازار سرمایه از بررسی مهمترین چالش ها در میز صنعت نیروگاهی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ولی اله جعفری با بیان اینکه طبق قانون بازار اوراق بهادار یکی از وظایف سازمان بورس، اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات به منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه گذاران در بازار سرمایه است، گفت: در این مسیر سازمان بورس تمام تلاش را به کار گرفته تا نیازها و خواسته های به حق صاحبان صنایع فعال در بازار سرمایه را به مسئولان ذیربط در هیات دولت و مجلس منتقل و تسهیل امور و رفع موانع توسعه شرکت ها را تا حصول نتیجه و هموار کردن فرآیند کسب و کارهای تولیدی پیگیری کند.

وی افزود: در جلسه میز صنعت نیروگاهی که بیست و سوم خرداد بصورت آنلاین برگزار شد، رئیس سازمان بورس و مدیران شرکت های بورس، فرابورس و بورس انرژی و دبیر کل انجمن شرکت های تولید کننده برق و تعدادی از مدیران عامل شرکت های نیروگاهی فعال در بازار سرمایه به بررسی مشکلات و چالش های اصلی و فراگیر صنعت نیروگاهی پرداختند.

جعفری با بیان اینکه برق، نقش مهمی در توسعه صنایع و کسب و کارها دارد، ادامه داد: اکنون ۱۰ شرکت تولید نیروی برق نزد سازمان به ثبت رسیدند که سهام ۸ شرکت در فرابورس و ۲ شرکت در بورس تهران پذیرفته شده‌ است. ارزش بازار شرکت های تولید کننده برق در بازار سرمایه حدودا ۶۰.۵ هزار میلیارد تومان است. با بررسی چالش ها توسط شرکت های نیروگاهی، عمده مشکلات شرکت های فعال در این صنعت شامل مطالبات سنواتی از وزارت نیرو، مشکلات بازپرداخت تسهیلات ارزی اخذ شده از محل صندوق توسعه ملی و عدم اعطای مجوز صادرات برق به نیروگاه‌ها است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام