دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی اعلام کرد:
درخواست واگذاری سهام دولتی به بانک های خصوصی برای خروج از تبعات منفی
دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی گفت: برای خروج از بند حاکمیت دولتی و تبعات منفی باید سهام دولتی و نظارت ها به بانک‌های خصوصی واگذار شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا‌ جمشیدی درباره تاثیر خصوصی‌سازی برای بانک‌های دولتی به ایبنا گفت: از انجا که حاکمیت دولتی هنوز بر بانک‌ها وجود دارد، خصوصی‌سازی بانکداری تفاوت چندانی نکرده و سیاست و استراتژی‌هایی در پیش می‌گیرند که ادامه همان روش دولتی است.

وی افزود: بانک‌ها در جهت کسب توفیق بیشتر در این زمینه قدم بر می‌دارند اما انتظاراتی که از بانک خصوصی بزرگ وجود دارد، هنوز برآورده نشده است. زیرا روند رشد آنها در جهت سوددهی و کاهش زیان بسیار کند به نظر می‌رسد. برای بهبود و تسریع امور اجرایی بانک‌های خصوصی، باید سهام دولتی به این بخش واگذار شود و همین قسمت هم اداره بانک‌ها را بر عهده گیرد تا از بند حاکمیت دولتی و تبعات آن خارج شود.

جمشیدی گفت: تسهیلات تکلیفی، یکی از تبعاتی است که به بانک ها تحمیل می‌شود و ناچار به عمل هم هستند.بنابراین این مشکل تنها با مدیریت کاملاخصوصی برطرف خواهد شد. ادغام بانک‌هایی که زمانی به نام خصوصی مدیریت می‌شد، هنوز به صورت کامل اجرا نشده و با سیستم‌های جدا از یکدیگر و به قول معروف جزیره‌ای اداره می‌شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام