تحلیل رییس اتاق تهران از پیش‌بینی رشد اقتصادی ۲ درصدی در سال جاری
رییس اتاق بازرگانی با اشاره به پیش‌بینی رشد اقتصادی ۲ درصدی ایران در سال جاری گفت: در صورت استقرار گروه هماهنگ اقتصادی، می‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود خوانساری در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به پیش‌بینی بانک جهانی از رشد اقتصادی ۲ درصدی ایران در سال جاری گفت: این میزان با توجه به شرایط کنونی، رشد بالایی نیست اما می‌تواند بر موفقیت کسب و کارها و کاهش بیکاری موثر باشد.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک در دو ماهه نخست سال جاری، صادرات رشد ۴۸ درصدی داشته که نشان‌ می‌دهد در صورت فراهم بودن شرایط و رفع مشکلاتی مانند ارز صادراتی می‌توان شاهد رشد تجاری در بخش‌های مختلف بود.مشکلات بسیاری بر سر راه دولت آینده وجود دارد و بخش خصوصی تلاش کرده مهمترین چالش‌ها را شناسایی و در اختیار دولت آینده قرار دهد. در صورت استقرار گروه هماهنگ اقتصادی، می‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت.

خوانساری با اشاره به اجرای بودجه سال جاری ادامه داد: سال گذشته، بودجه ۵۷۱ هزار میلیارد تومانی برنامه‌ریزی شد. درحالی که رقم بودجه در سال جاری با رشد ۱۴۰ درصدی به ۱۳۷۴ هزار میلیارد تومان رسیده و دولت ۳۴۰ هزار میلیارد تومان را در صورت تحقق در بودجه ذکر کرده است. در صورت موفق عمل کردن این برنامه، باز هم بودجه، رشد ۸۱ درصدی خواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام