کارشناس بازار سرمایه :
بازگشت اعتماد به بورس نیازمند حمایت عملی رئیس جمهور است/ دلایل بهبود شاخص
کارشناس بازارسرمایه با اعلام چند دلیل برای بهبود اندک بورس در روزهای اخیر، کفت: اعتمادها زمانی به بازار برمی گردد که رئیس جمهور آینده با شناخت درست از بورس حمایت عملی کند و نه شعاری .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا تاج‌بر درباره نوسان این روزهای بورس که با روند مثبت اما آرامی همراه شده به ایرنا گفت: جدی شدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه ، قیمت مناسب اکثر سهام ، گزارش عملکرد مثبت شرکت های صادرات محور و تولیدکننده کامودیتی ها و در پیش رو بودن گزارش های سه ماه مطلوب ، نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ، وضعیت بنیادی مناسب صنایع از جمله عوامل رشد معاملات بورس است .

وی ادامه داد: بازار فعلا با نوسان همراه است و بعد از دو روز روند مثبت دوباره شاخص در مسیر نزولی قرار می گیرد که طبیعی است و نباید موجب نگرانی سرمایه گذاران شود. در این میان با توجه به اصلاحات شدید ، روند منفی شاخص ، دور از ذهن است اما برای تداوم رشد یازمند محرکی جدی است.

این کارشناس افزود:در حالی برخی نامزدها به دلیل عدم شناخت دقیق از بازار سهام نتوانستند استراتژی قابل قبولی برای این بازار مطرح کنند که توقع فعالان بازار سرمایه از رییس جمهور آینده این است که نقش بازار سرمایه را در اقتصاد ملی بشناسد. این درحالی است که تا زمان بازگشت اعتمادها به  بورس ، نمی توان شاهد تاثیر اقداماتی مانند تزریق منابع مالی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه بود .

تاج بر گفت: اعتمادها زمانی به بازار باز می گردد که مشخص شود راس قوه مجریه تا چه میزان بورس را می شناسد و از این بازار حمایت عملی و نه شعاری می کند. از سوی دیگر با توجه به وابستگی ٧٠ درصدی بورس ایران به قیمت های جهانی ، رشد نرخ ها و ثبات دلار در همین محدوده ها و اتفاقات مثبت بعد از احیای برجام ، می تواند زمینه ساز بهبود معاملات و روند صعودی بورس شود .

انتهای پیام