بانک مرکزی اعلام کرد:
تزریق ۳ هزار میلیارد تومان نقدینگی در قالب توافق بازخرید و سود ۱۸ درصدی
بانک مرکزی در راستای تداوم جذب نقدینگی، اقدام به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان با سررسید ۷ روزه و نرخ سود ۱۸ درصد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی این بانک در هفته جاری، استمرار جذب نقدینگی بود. براین اساس به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید معکوس به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان با سررسید ۷ روزه با حداکثر نرخ ۱۸ درصد مبادرت کرد.

بر اساس این گزارش، معاملات مربوط به سررسید قراردادهای توافق بازخرید معکوس هفته قبل به ارزش ۶.۳ هزار میلیارد تومان در روز دو‌شنبه ۲۴ خرداد‌ ماه انجام شد.

علاوه بر عملیات بازار باز طی هفته جاری، بانک‌ها و موسسات اعتباری در هفت نوبت از اعتبارگیری قاعده‌مند در مجموع به ارزش ۱۸.۲هزار میلیارد تومان استفاده کردند. همچنین در این دوره، مبلغ ۱۴.۹۳ هزار میلیارد تومان از ریپوی انجام شده در قالب اعتبارگیری قاعده‌مند سررسید شد.

بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سود ۲۲ درصد استفاده کنند. 

دیروز ۱۳.۲۴ هزار میلیارد تومان اوراق مالی دولتی متعلق به بانک مرکزی، توسط کارگزاری این بانک در بازار ثانویه فروخته شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام