سخنگو اعلام کرد:
پاسخ دولت به مواضع بورسی همتی/ تکذیب رقم کسری بودجه +وعده به خریدارانETF
سخنگوی دولت ضمن پاسخ به مواضع همتی در مورد ریزش بورس،تامین۳۰۰هزار میلیارد تومانی کسری بودجه را رقمی فضایی دانست و مدعی تصمیم نهایی برای جبران زیان خریداران صندوق ETF پالایش شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی ربیعی در برنامه خبری هفتگی درباره اظهارات اخیر عبدالناصر همتی در مورد ریزش بورس و نامه هشدار آمیز وی به رهبر انقلاب گفت: در ستاد اقتصادی دولت و تمامی شورا‌ها و ستاد‌های همه قوا ، دیدگاه‌ها آزادانه مطرح و سپس براساس خرد جمعی تصمیم گیری می شود.البته دستگاه‌ها مانند رئیس سابق بانک مرکزی از نگاه وظایف تخصصی ، دیدگاه‌های متفاوتی می دهند.

وی ادامه داد: در تمام دولت‌ها، اختلاف نظر‌های کارشناسی درباره مسائل اقتصادی وجود داشته که موضوعی عجیب و نقطه ضعف نیست. اتفاقا رئیس جمهور در جلسات به صحبت‌های افراد گوش و از نظرات مثبت در تصمیم گیری‌های کلان استفاده می‌کند.

این مقام مسئول افزود: بازار سرمایه نیز با استفاده از نظر کارشناسان و به صورت جمعی تصمیم گیری شده و سیاست دولت فقط حمایت و تقویت بازار سرمایه بود که همچنان ادامه دارد. بار‌ها هم اعلام شده دولت مداخله‌ای در بورس نداشته و بلکه تلاش کرده سیاست‌های رشد بورس را دنبال کند. این درحالی است که شورای عالی بورس به عنوان نهاد ناظر و تخصصی ، تمهیدات و تصمیمات لازم را تدوین و ابلاغ می‌کند.

ربیعی درباره تامین کسری بودجه دولت از طریق بورس هم توضیح داد : ارقام‌ اعلامی ، دروغ و جعل واقعیت بوده و برخی آگاهانه یا نا آگاهانه فروش اوراق را نیز در محاسبه وارد کرده‌اند. حتی با مدنظر گرفتن فروش اوراق، عدد فضایی ۳۰۰ هزار میلیارد تومان، نادرست است. در مورد صندوق ETF پالایش یکم که مستقیم به دولت تعلق داشت و با درخواست دولت به فروش رفته بود، تصمیمات جبرانی اتخاذ شده که در مرحله نهایی قرار دارد.

انتهای پیام