توضیحات شورای عالی اقتصادی سران قوا درباره گرانی بنزین در آبان ۹۸
دبیرخانه شورای عالی اقتصادی، درباره نحوه تغییر قیمت بنزین توضیح داد و اعلام کرد: اصلاح قیمت بنزین در آبان ۹۸ از تصمیمات شورای عالی اقتصادی سران قوا بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دبیرخانه شورای عالی اقتصادی درباره گرانی بنزین و نامه همتی مبنی بر افزایش قیمت به 5 هزار تومانی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو انتشار مطالبی در رسانه‌های عمومی به نقل از سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مبنی بر نقش دبیر شورای عالی اقتصادی در تصمیم‌گیری درباره افزایش قیمت بنزین در سال ۹۸،  تصمیم‌گیری در شورا براساس اجماع نظر سران سه قوه انجام می‌شود و در مقوله اصلاح قیمت بنزین از همین فرآیند تبعیت شده است.

بر این اساس این موضوع در دستور کار شورای عالی هماهنگی اقتصادی قرار گرفت و مقرر شد در جلسه‌ای با حضور روسای کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون اقتصادی و مرکز پژوهش‌های مجلس، معاونین وزرای اقتصاد، نفت، نیرو، بانک مرکزی و  سازمان برنامه و بودجه، پیشنهادات بررسی شود.

جمع‌بندی پیشنهادات بررسی شده از سوی سازمان برنامه و بودجه در جلسه شورای عالی اقتصادی ارائه و شورا نیز تغییرات مدنظر را در آن اعمال و با اجماع روسای سه قوه تصمیم مقتضی اتخاذ و ابلاغ شد.

شیوه اجرای این مصوبه نیز به موجب تصویب‌نامه هیأت وزیران در آبان‌ماه ۹۸ به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. لذا ادعای تصمیم‌گیری در این خصوص از سوی دبیرخانه شورای عالی اقتصادی کذب محض بوده و با توجه به مشارکت سه قوه در این تصمیم‌گیری، تبیین لازم نیز صورت گرفته است.

براساس این گزارش، علی خضریان نماینده مجلس و سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفته بود: به استناد اصل ۹۰ قانون اساسی، درباره بررسی پرونده مهم نحوه افزایش قیمت بنزین و حوادث بعدی، دو بار از محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برای حضور در کمیسیون و شنیدن اظهارات کارشناسی دعوت به عمل آمد و هر بار به بهانه اینکه شورا تصمیمی اتخاذ نکرده از حضور در کمیسیون و کمک به انجام وظایف نظارتی و قانونی کمیسیون اصل نود خودداری کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام