افزایش ۲.۵ برابری قیمت سیمان از کارخانه تا بازار
تولید کننده سیمان با اشاره به افزایش ۲.۵ برابری قیمت سیمان از کارخانه تا بازار و سود دلالان گفت: مسئولان به جای حل مسئله به موضوعات حاشیه ای می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم غلام زاده با اشاره به افزایش ۲.۵ برابری قیمت سیمان از کارخانه تا بازار به تسنیم گفت: مگر می‌شود سیمان از کارخانه ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان خارج شود اما بیش از ۱۰۰ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد؟

وی افزود: دولت در سال جدید افزایش 2 تا 3 برابری قیمت گاز را تصویب کرد و همین موضوع عاملی شد تا تقاضای کارخانجات سیمان برای افزایش قیمت ها مجددا تکرار شود. در نیمه اول فروردین تولیدی در کارخانجات صورت نگرفت و همین امر التهاب بازار را افزایش داد.

این تولید کننده سیمان ادامه داد: در آغاز سال جاری، سیمان با قیمت بالایی به دست مصرف کننده می رسید. به طوری که هر تن سیمان با محاسبه هزینه حمل 220  هزار تومان از کارخانه خارج می شد اما با قیمت 650 تا 700 هزار تومانبه دست مشتری می‌رسید.

وی افزود: مشکلات باعث شد تا اواخر فروردین ماه افزایش قیمت ها برای کارخانجات اعمال شود و در اردیبهشت و خرداد بازار سیمان به ثبات برسد اما بعد از خرداد ماه راهکار عرضه سیمان در بورس به دلیل فروش منطقی قیمت و حذف واسطه ها ارائه شد و بسیاری از شرکت های تولید کننده برای عرضه محصولات در بورس اقدام کردند اما در همان مقطع، مشکل قطعی برق به وجود آمد.

غلام زاده گفت: قطعی‌برق عاملی شد تا تولید و عرضه کاهش قابل توجهی پیدا کند.مسئولان به جای حل مشکل می گویند خریداران سیمان کمتر از 20 نفر هستند در حالی که بیش ار 50 هزار نفر هستند و صورت‌های مالی کارخانجات گواه این مطلب است که چرا به جای حل مسئله به موضوعات حاشیه ای می‌پردازند.

وی افزود: امروز صنعت سیمان برای تولید نیازمند برق است اما به جای رفع موانع تولید موضوعات حاشیه ای مطرح می شود. به عنوان فعال بازار، امکان تولید روزانه 4 هزار تن سیمان را دارم اما با توجه به مشکلات برق هزار تن تولید می کنم. در شرایط فعلی قیمت کارخانه سیمان تا بازار 2.5 برابر شده و این سود بسیار بالا فقط عاید دلالان و واسطه گران می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام