رهبر انقلاب به رئیس جمهور :
دستور بررسی پیشنهاد تعطیلی دو هفته ایی سراسر ایران و جلسه امروز
رهبر انقلاب درباره هشدار وزیر بهداشت و پیشنهاد تعطیلی دو هفته ایی سراسر ایران ، دستور بررسی به رئیس جمهور داد که در جلسه امروز ستاد ملی کرونا تصمیم گیری می شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی نامه سعید نمکی در خصوص موج سهمگین و پنجم کرونا و پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای،  رهبر معظم انقلاب اسلامی از حسن روحانی خواستند این موضوع در ستاد ملی کرونا بررسی شود و هر اقدامی که لازم است انجام گیرد.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا هم اعلام کرد: در جلسه امروز ، پیشنهاد وزیر بهداشت درخصوص تعطیلی دو هفته‎ای برای کنترل مؤثر روند شیوع  کرونا، بررسی و تصمیم‎گیری می شود .

براساس این گزارش، نمکی اعلام کرده بود: ضروری است شرایط مراکز درمانی در شورای عالی امنیت ملی مطرح گردد.در این خیز کرونا اگر تخت هم داشته باشیم نفر نداریم . مستهلک شدن و تخریب مستمر نیروی انسانی و زیرساخت‌های بخش سلامت نزدیک است و اگر خدای ناکرده رخ دهد فاجعه‌ای عظیم و غیر قابل جبران است.

در این ایام گذار، مداخله جدی حضرتعالی و به صحنه آوردن کلیه امکانات برای مقابله جدی با این موج ویرانگر ضروری است. هر لحظه دیرتر تصمیم بگیریم ابعاد فاجعه وسیع تر و آوار آن بر دوش کشور سنگین تر خواهد شد. 

شاید دو هفته تعطیلی جدی و ایستادگی و به کارگیری نیروهای نظامی و انتظامی و برخورد محکم با شکستن پروتکل‌ها بتواند تا حد قابل توجهی از چرخش ویروس و بار بیمارستان‌ها و فشار نفس‌گیر بر همکاران بکاهد.

انتهای پیام