هدایت ۴ کشتی در سواحل امارات به دلایل نامعلوم از کنترل خارج شد/ واکنش ایران
هدایت چهار کشتی در سواحل امارات به دلایل نامعلوم از کنترل خارج شده و مسئولان این کشتی ها در زمان تقریباً یکسان ، هشدار داده‌اند هدایت کشتی از فرمان خارج است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد هدایت چهار کشتی ( به نام‌های کوئین ایماثا، گلدن بریلینت، جگ پوجا و ابس ) در سواحل امارات به دلایل نامعلوم از کنترل خارج شده و مسئولان این کشتی ها در زمان تقریباً یکسان ، هشدار داده‌اند هدایت کشتی از فرمان خارج است.

در این میان ، ابتدا گروه نظامی موسوم به عملیات‌های تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه‌ای در نزدیکی سواحل الفجیره خبر داد و اعلام کرد این حادثه دزدی دریایی نیست اما روزنامه تایمز مدعی شد نفتکش موسوم به اسفلت پرینسس با پرچم پاناما، ربوده شده است .

در این رابطه ، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ، اخبار منتشره در مورد بروز حوادث امنیتی پی در پی برای کشتی ها در خلیج فارس و دریای عمان را کاملا مشکوک دانست و نسبت به هر گونه فضاسازی کاذب برای اغراض خاص سیاسی هشدار داد.

وی با تاکید مجدد بر سیاست ایران در برقراری و حفظ ثبات و امنیت در خلیج فارس و دریای عمان ، اعلام کرد: نیروهای دریایی ایران با اعلام کمک و امداد رسانی به کشتی های عبوری در منطقه در صورت نیاز ، آماده ارائه خدمات پشتیبانی دریایی هستند.

انتهای پیام