وزیر خارجه :
دولت جدید ایران بزودی به مذاکرات وین بازخواهد گشت
وزیر خارجه با اعلام اینکه ایران با تبادل زندانیان با آمریکا مشکلی ندارد، گفت: دولت جدید با بازنگه داشتن پنجره دیپلماسی ، بزودی به مذاکرات بازخواهد گشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسین امیرعبداللهیان درباره آخرین مواضع ایران برای از سرگیری مذاکرات و احیای برجام به شبکه ان بی سی گفت:  آمریکا همواره مدعی آماده بازگشت به تکمیل تعهدات‌ بوده اما در عمل هیچ اقدامی برای ثابت کردن این ادعا به ملت و دولت جدید ایران نکرده و نشان نداده‌اند و از آن بدتر ، تحریم‌های جدیدی را اعمال کرده‌اند.

وی ادامه داد: جو بایدن باید اقدامات عملی را پشت حرف‌های دیپلماتیک قرار دهد تا مشخص شود واشنگتن سه سال بعد از خروج دونالد ترامپ از برجام،  برای احیای برجام جدی است. اما این سئوال مطرح است درصورت جدی بودن آمریکا برای مذاکرات ، چرا در حال انباشت اقدامات علیه ایران و ارسال نشانه منفی است.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه ایران با تبادل زندانیان با آمریکا مشکلی ندارد، افزود: واقیعت امر این است که ایران طی سال‌های اخیر نفی از برجام نبرده‌ و دولت جدید هم در حال ارزیابی مذاکرات دولت قبلی و بازنگه داشتن پنجره دیپلماسی بوده و بزودی به مذاکرات بازخواهد گشت. به طوریکه گفت‌وگوهای سازنده‌ای با مقامات آلمان و انگلیس وفرانسه شده است .
 

انتهای پیام