توسط سازمان بورس ابلاغ شد :
ابلاغ دستورالعمل محیط‌ های آزمون برای ایجاد ابزارها،بازارهای و نهادهای جدید
دستورالعمل اجرایی محیط‌ های آزمون (سندباکس) با هدف زمینه سازی ایجاد ابزارها ، بازارها و نهادهای جدید بازار سرمایه توسط سازمان بورس ابلاغ شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید حسن‌آبادی مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس ، دستورالعمل اجرایی محیط‌های آزمون (سندباکس) بازار سرمایه را ابلاغ و اعلام کرد: سندباکس بازارسرمایه، بستری برای محک ایده‌های نوآورانه در حوزۀ محصولات و خدمات مالی جدید اعم از بازارها، ابزارها، نهادها و راهکارهای نوین مرتبط به بازار سرمایه است که تا کنون قانونمند نشده بودند.

سازمان بورس در راستای مسئولیت تنظیم­‌گری و با هدف ساماندهی به ایده‌­های نوآورانه، اقدام به راه‌­اندازی سندباکس کرد تا از این طریق شرایطی نظیر محیط عملیاتی بازار برای طرح‌های بدون مقررات و دستورالعمل، ایجاد و زمینه ابزارها و بازارها و نهادهای جدید فراهم شود.

سازمان بورس در اردیبهشت ، مجوز و مصوبه لازم به منظور راه‌اندازی محیط آزمون (سندباکس) را از شورای عالی بورس و سپس موافقت اصولی کارگروه مدیریت یکپارچه و هماهنگی محیط‌های آزمون وزارت اقتصاد در خرداد دریافت شد. در گام بعد دستورالعمل اجرایی سندباکس بازار سرمایه تدوین و در هیئت مدیره سازمان تصویب شد .

با ابلاغ این دستورالعمل، تمامی متقاضیان که ایده های نوآورانه در حوزه بازار سرمایه دارند می‌توانند طرح‌ها را که با شرایط مندرج در ماده ۶ دستورالعمل مطابقت داشته باشند به دبیرخانه شورای راهبری سندباکس بازار سرمایه مستقر در مدیریت فناوری اطلاعات سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.

متن دستورالعمل در پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه در دسترس است و نحوه ارسال درخواست ها هم بزودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام