کارشناس هواشناسی اعلام کرد:
باران دو روزه و کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دما در استان های شمالی
کارشناس هواشناسی از بارش باران و کاهش ۶ تا ۱۲ درجه ای دما در استان های شمالی طی امروز و فردا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امروز با نفوذ جریانات خنک شمالی بر سواحل دریای خزر در استان‌های اردبیل ، گیلان ، مازندران ، گلستان و شمال آذربایجان غربی و شرقی افزایش ابر ، بارش باران ، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

فردا این شرایط در نیمه شرقی سواحل خزر ، خراسان شمالی ، شمال خراسان‌ رضوی و ارتفاعات البرز شرقی رخ خواهد داد و بارش در شرق مازندران و گلستان شدت بیشتری دارد و دریای خزر مواج است.

طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان‌ و بلوچستان ، شرق هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر گاهی رگبار ، رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود. از روز دوشنبه بارش در شرق سواحل خزر کاهش می‌یابد و در استان‌های گیلان و شرق اردبیل تقویت می‌شود.

روز سه‌ شنبه علاوه‌ بر شرق هرمزگان، جنوب کرمان ، شرق اردبیل ، آذربایجان شرقی و با شدت بیشتر در غرب گیلان هم وزش باد ، رگبار باران رخ می دهد و دریای خزر مواج است.

طی امروز و فردا در اردبیل ، استان‌های ساحل دریای خزر کاهش دمای 6 تا 10 درجه و روز یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق کاهش دما بین 9 تا 12 درجه رخ خواهد داد. از بعدازظهر امروز و طی فردا در ایلام، غرب خوزستان و جاده شمالی خلیج‌فارس وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد و در ارتفاعات امواج در سمنان و مرکز خلیج‌فارس افزایش می‌یابد.

ضیائیان ادامه داد: روز دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شرقی در برخی ساعات وزش باد افزایش خواهد یافت و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد دور از انتظار نیست. آسمان تهران هم صاف همراه با غبار محلی ، گاهی وزش باد و بیشترین و کمترین دما 33 و 21 درجه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام