نماینده مجلس :
فهرست شرکت‌های متخلف در حقوق‌های نجومی منتشر می شود
عضو هیئت رئیسه تفحص از حقوق‌های نجومی وعده داد گزارشی با ذکر شرکت‌های متخلف در پرداخت حقوق های نامتعارف در صحن علنی ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان ارکانی با بیان اینکه اعضای هیئت رئیسه تفحص از حقوق‌های نجومی تشکیل شده ، گفت: این هیئت بزودی و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه آغاز به کار خواهد کرد.

 وی با بیان اینکه هیئت تفحص از حقوق‌های نجومی  در مدت چند ماه گزارش جامعی را درباره محورهای تفحص از حقوق‌های نجومی تهیه و تدوین خواهد کرد، افزود: هیئت تلاش دارد گزارشی به صورت شفاف و با ذکر شرکت‌های متخلف به نمایندگان در جلسه علنی مجلس ارائه کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه قوانین حوزه پرداخت حقوق و پاداش‌ها باید بازنگری و اصلاح شود، گفت: دستگاه‌های ناظر و سازمان بازرسی باید در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند. نکته بعدی آن است که برداشت‌ها، پرداخت‌ها و مصوبات نباید در اختیار مجامع شرکت‌ها باشد زیرا تعارض منافع بوجود می‌آید.

ارکانی در تشریح چگونگی روند تفحص از حقوق‌های نجومی،گفت:در راستای این تحقیقات، مجموعه گزارش های نظارت بر این شرکت ها از دیوان محاسبات درخواست خواهد شد و پس از آن در نامه‌ای از تمام دستگاه‌ها خواسته می شود تا مصوبات را در حوزه پرداخت حقوق‌ها برای هیئت تحقیق و تفحص ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: بعد از نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص از دریافت و پرداخت حقوق‌های نجومی ، اسامی شرکت‌های نجومی بگیر اعلام خواهد شد. زیرا دلیل تشکیل این هیئت شفاف سازی درباره حقوق‌های نجومی است و هیئت قطعا تمام اطلاعات را پس از تایید نهایی در یک گزارش شفاف اعلام خواهد کرد.

انتهای‌ پیام