کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:
عوامل ریزش ۲۰۰ هزارتایی شاخص و پیش بینی عبور از مقاومت ۱.۶ میلیونی
کارشناس بازارسرمایه بااعلام عوامل ریزش ۲۰۰ هزار واحدی شاخص در سه هفته گذشته ، گفت: این اصلاح تمام شده و ماه بعد می‌تواند از نقطه مقاومت ۱.۶ میلیونی عبور کند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شایان زهراکار درباره دلایل ریزش سهام و متغیرهای اصلی بورس در هفته های گذشته به ایلنا گفت: بازار سهام در روزهای قبل با شاخص 1.45 میلیون واحدی آغاز شد و در پایان هفته به یک میلیون و 386 هزار واحدی رسید و درحالی به سمت تعادل و تقاضا پیش می‌رفت که در سه هفته گذشته ، بدون حمایت هیچ سازمانی با ریزش 200 هزار واحدی مواجه شد.   

وی افزود: شاخص هنگام نزدیکی به سطح 1.6 میلیون واحدی باید حمایت می‌شد تا قادر به عبور از بزرگ‌ترین نقطه مقاومت‌ سال گذشته باشد ولی بی سر و صدا در حال ریزش است و هیچ یک از مسئولان هم دلیل قانع‌کننده‌ای اعلام نکردند . 

زهراکار درخصوص دلایل ریزش شاخص  سه هفته گذشته هم توضیح داد: اعلام فروش اوراق ، اجبار کارگزاران به تسویه اعتباری، عرضه اولیه‌های سنگین که مبالغ سنگینی نیاز داشت و نبود نقدینگی در بازار می‌توانند از دلایل باشد. این اصلاح با ورود به فصل پاییز به پایان رسیده و از دیروز با حمایت جزیی می‌توان شاهد افزایش تقاضا و ورود نقدینگی‌های خروجی بود. بنابراین از ماه آینده هم می‌توان شاهد بازار سبز و مثبت بود و شاخص از نقطه مقاومت 1.6 میلیون واحد عبور کند .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام