برای استرداد منابع ارزی و ثبات بازار اعلام شد:
دستور رئیسی به بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و دو وزارت اقتصاد و صنعت
رئیس جمهور ، بانک مرکزی را مکلف به استرداد منابع ارزی و ثبات بازار کرد و دستوراتی به سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه های اقتصاد و صنعت داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد اقتصادی دولت با تأکید بر لزوم ایجاد ثبات در بازار و اقدامات پیشگیرانه از نوسانات ارزی گفت: بانک مرکزی موظف است با فعال کردن ساز و کارهای بانکی و اقتصادی ارزهای موجود در خارج را به داخل بازگرداند.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد باید در بررسی عملکرد بودجه سنوات قبل و تدوین بودجه سال آینده ، دیدگاه‌های کارشناسانه نهادهای نظارتی از جمله دیوان محاسبات را لحاظ و اشکالات و آسیب‌های مطرح شده در گزارش تفریغ بودجه را برطرف کنند.

رئیسی ادامه داد: وزارت صنعت مکلف است در اسرع وقت سامانه جامع تجارت را فعال کند.

بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه موضوع توسعه تجارت و برطرف شدن موانع صادرات و مدیریت واردات با رویکرد صادرات محوری بررسی و اصلاحات لازم در این زمینه انجام و مقرر شد ، مصوبه اصلاح شده برای اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شود.

اعضای ستاد همچنین بر لزوم اجرای موافقتنامه گمرکی منعقد شده با کشورهای مختلف در راستای برطرف شدن موانع و بهبود شرایط تجارت و تامین زیرساخت‌های لازم برای افزایش حجم تجارت از جمله در بخش کشتیرانی و حمایت از صادرکنندگان کوچک تاکید کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام